به گزارش اکونا پرس،

سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا به تشریح فعالیت های صورت گرفته در کارگروه های کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین پرداخت.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های عظیم ماه محرم گفت: می بایست از بستر محرم برای آموزش زائرین و ظرفیت هیئات برای انتقال موضوعات کمیته استفاده شود. 

غضنفری افزود: با محوریت شعار اربعین ۱۴۰۱ محصولات فرهنگی در حال طراحی و تولید است و این محصولات به استان‌ها نیز منتقل خواهد شد تا از ظرفیت های خیرین برای تولید استفاده شود.

وی در ادامه گفت: در اولین نشست استانی کمیته فرهنگی اربعین حسینی همچنین حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در اهمیت صیانت از اربعین و رشد این سفر معنوی سخن گفت و تاکید کرد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری اربعین زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است لذا باید هر سال بر بالندگی آن افزود.

غضنفری اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با قیاس این پیاده روی با بسیاری از راهپیمایی‌های طولانی که به شیوه‌های مختلفی در سراسر جهان برگزار می‌شود، چیزی که حائز اهمیت است اینکه اربعین یک جریان فرهنگی و بستر فضایل اخلاقی است که برای ادامه این راه بایستی فرهنگ زیارت حاکم شود.

گفتنی است اولین نشست استانی کمیته فرهنگی – آموزشی اربعین حسینی با حضور مسئولان ۳۱ استان، در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد. در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تأکید به ضرورت تشکیل کمیته فرهنگی، از تشکیل ۱۴ کارگروه از جمله، علمی و پژوهشی، قرآن، هنر، رسانه، ورزش و ... در این کمیته خبر داد.