به گزارش اکونا پرس،

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، گفت: طرح یک فوریت الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته گذشته طرح پیشنهادی کمیسیون آموزش در صحن علنی مجلس رد و مجدد به کمیسیون ارجاع شد.

وی درخصوص اصلاح محتوای این طرح در کمیسیون آموزش، توضیح داد: در طرح قبلی مقرر بود آزمون استخدامی توسط سازمان سنجش برگزار شود، آموزش و پرورش تراز نمره را تعیین کند و سازمان امور استخدامی تعداد نیازهای کشور را در این زمنیه اعلام کند و دولت نیز برای تدوین آیین‌نامه اجرایی سه ماه فرصت دارد.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق تغییراتی که در کمیسیون آموزش بر این طرح ایجاد شد برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش حذف و به آزمون داخلی از طریق آموزش و پرورش تبدیل شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: وزارت آموزش و پرورش باید با برگزاری آزمونی داخلی و با توجه به تعداد نیروهای موردنیاز اعلام شده توسط اداره استخدامی و نمره حدنصاب مشخص شده وضعیت معلمان حق‌التدریس را مشخص کند و دولت نیز سه ماه فرصت دارد آیین‌نامه‌های اجرایی را تدوین کند.