به گزارش اکونا پرس،
علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی تهران بیان داشت: در استان تهران با سیر نزولی بیماران کرونایی روبرو هستیم به طوری که نسبت به هفته قبل میزان مراجعان سرپایی با 12 درصد کاهش روبرو بوده است.
 
وی ادامه داد: میزان بیماران بستری نسبت به هفته قبل 15.5 درصد کاهش داشته و خوشبختانه در موارد فوتی نیز با کاهش روبرو هستیم.
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران افزود: به نظر می‌رسد با توجه به ثبات فرایند نزولی و کاهنده آمار در استان تهران، این موج در تهران در شرف اتمام باشد. طبیعتا آن چیزی که در این موج اخیر شاهد بودیم، علیرغم وسعت بالای درگیری و سرایت این بیماری، میزان مرگ و میر و بستری بیماران در بخش مراقبت ویژه نسبت به امواج قبلی کرونا به شکل چشمگیری کمتر بوده است.
 
زالی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر مردم به تزریق دز یادآور واکسن کرونا خاطرنشان کرد: این کاهش چشمگیر نشانه اثربخشی واکسن است.
 
وی اضافه کرد: البته با توجه به برودت هوا در ماه‌های آینده و آغاز سال تحصیلی بسیاری از فرصت‌ها مانند حضور مردم در مکان‌های غیرمسقف غیرممکن بوده و ممکن است این شکل متفاوت شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز متفاوت کند، اما ما همچنان تاکید داریم مردم دز یادآور واکسن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تزریق کنند.
 
فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران درباره وجود آبله میمونی در استان تهران تأکید کرد: تاکنون هنوز هیچ مورد ثابت‌شده از آبله میمون در استان تهران گزارش نشده است.