به گزارش اکونا پرس،

قائم ‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل با بیان اینکه حق و حقوق سال ۹۶ تمام معلمان خارج از کشور پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز تمهیداتی برای مدیریت منابع انجام داده‌ایم.

غلامرضا کریمی قائم ‌مقام وزیر آموزش‌و‌پرورش در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با توجه به اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس مبنی‌بر اینکه با تغییر نرخ ارز وزارتخانه در پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور دچار مشکل خواهد شد، بیان کرد: مبنای پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور نرخ ارز دولتی است بنابراین تغییر نرخ ارز در بازار تحولات چشمگیری را در پرداختی‌های ما ایجاد نکرده است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که با تغییراتی که در نرخ ارز رخ داده مدیریت خود را افزایش دهیم تا در سال جاری شاهد مشکلات جدیدی نباشیم.

رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه تمامی حق و حقوق معلمان خارج از کشور تا پایان سال ۹۶ پرداخت شده است، گفت: بنابراین ما بدهی برای سال ۹۶ نداریم و تنها باید برای مدیریت منابع در سال ۹۷ بیاندیشیم.

کریمی تصریح کرد: البته حق مسکن تعداد بسیار محدودی از معلمان باقی مانده که تا پایان ماه جاری پرداخت خواهد شد و بدهی از سال گذشته باقی نخواهد ماند.

قائم‌ وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل با توجه به بودجه وزارتخانه برای سال جاری، گفت: بودجه ما امسال نسبت به سال ۹۶ افزایش قابل توجهی داشته است که این افزایش بخشی از نوسانات ارزی را پوشش می‌دهد اما ما تمهیداتی اندیشیده‌ایم تا در سال جاری دچار بحران بدهی نشویم.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت بودجه‌ای، بیان کرد: یکی از راهکارهای ما کاهش تعداد نیروهای اعزامی است. بنا داریم امسال با اجرای این اقدام بتوانیم از نیروهای محلی یا فرهنگی یا غیر اعزامی بهره‌مند شویم.