به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «هادی بهداد» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره هر سال با هدف تجلیل از کارگران، گروه‌های کار نخبه و واحدهای نمونه در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود.

وی افزود: کارگران، گروه‌های کار نخبه و واحدهای نمونه می‌توانند برای شرکت در جشنواره از دهم آبان لغایت اول آذرماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه emtenan.mcls.gov.ir و ورود اطلاعات و مستندات مربوطه نسبت به ثبت‌نام در جشنواره اقدام کنند.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ کار و خلاقیت، انگیزه‌بخشی، اعتمادآفرینی و همدلی در جامعه کار و تلاش، ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رشد و پرورش نیروی کار، نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری نخبگان جامعه کار و تلاش در روند توسعه جامعه و تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان با توجه به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب از جمله اهداف برگزاری سی‌و‌چهارمین جشنواره امتنان از کارگران است.

بهداد با بیان اینکه نیروی کار خلاق و نوآور، از مهم‌ترین سرمایه‌های هر کشوری به شمار می‌رود، اظهار داشت: بی‌تردید پیشرفت جامعه اسلامی مرهون همت والای نیروی کاری است که با نوآوری در حوزه تولید و ارائه طرح‌های ابتکاری، سبب پایداری فعالیت بنگاه‌های اقتصادی جامعه می‌شود.

وی گفت: بدین منظور و در جهت اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و ضوابط اجرایی آن ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، اقدام به شناسایی و انتخاب کارگران مخترع، مبتکر و خلاق و مدیران واحدهای برتر در سراسر کشور نموده و مقرر است با استعانت از خداوند متعال، منتخبین ملی در هفته کارگر (اردیبهشت‌ماه سال آتی)، طی مراسم باشکوهی با حضور مقامات کشوری معرفی ‌شوند.