به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در پی اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش سالانه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح از شهریور ماه سال جاری و پرداخت حقوق ماه های شهریور و مهر برمبنای افزایش یادشده، این سازمان پیش از این اعلام کرده بود پرداخت مطالبات پنج ماهه بازنشستگان سایر سطوح از آبان ماه آغاز و به‌صورت پرداخت معوقه یک ماه به همراه حقوق هر ماه باقی‌مانده تا پایان سال، تسویه خواهد شد. بر این اساس، همزمان با پرداخت حقوق آبان ماه این گروه از بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که از بیستم آبان و براساس حروف الفبا آغاز شده، مطالبات فروردین ماه آنان نیز به حساب این گروه از بازنشستگان واریز می‌شود.

دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه گفت: این ماه، سومین ماه پرداخت مستمری سایر سطوح بازنشستگان با افزایش 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان اتفاق افتاد و طبق قولی که داده بودیم از بیستم ماه که پرداخت حقوق آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران آغاز شده، پرداخت معوقات مربوط به فروردین ماه را هم آغاز کرده‌ایم که ان‌شاءلله در ماه‌های آینده نیز مابقی این معوقات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره بار مالی این افزایش حقوق نیز گفت: افزایش اخیر حقوق بازنشستگان سایر سطوح، ماهانه حدود 2600 میلیارد تومان بار مالی جدید برای سازمان ایجاد کرده است. در این ماه الحمدلله توانستیم هم 2600 میلیارد تومان بار مالی افزایش حقوق ماهانه و هم معوقات یک ماهه فروردین را که آن هم 2600میلیارد تومان بار مالی دارد و در مجموع بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان را تأمین کنیم.

گفتنی است در خرداد ماه سال جاری و در مصوبه اولیه هیات‌وزیران در زمینه افزایش حقوق سالانه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی، میزان افزایش سالانه حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر 10 درصد اعلام و پرداخت شد که بعدها و در اواخر مهر ماه با دستور رئیس‌جمهور، پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حمایت مجلس شورای اسلامی و با اصلاح مصوبه خرداد ماه، میزان افزایش سالانه حقوق این گروه معادل مصوبه شورای عالی کار و به میزان 38 درصد به علاوه رقم ثابت 515 هزار تومان تعیین شد. متعاقب آن، حقوق شهریور و مهر ماه بازنشستگان سایر سطوح براساس احکام جدید صادرشده و با اعمال این افزایش پرداخت شد.

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شهریور ماه و پس از صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان سایر سطوح، اعلام کرده بود پرداخت معوقات فروردین تا شهریور ماه این بازنشستگان، از آبان ماه آغاز می‌شود؛ وعده‌ای که با پرداخت معوقات فروردین ماه این گروه همراه با حقوق آبان ماه آنان، اجرایی شده است.