کارت ویزیت یکی از بهترین و ابتدایی‌ترین روش‌های معرفی هر کسب و کاری به حساب می‌آید که در طول سال‌های گذشته به پیشرفت خوبی دست پیدا کرده است. حتی شما خودتان می‌توانید از طریق ابزارهایی همانند فتوشاپ کارت ویزیتی برای خود طراحی کنید اما به منظور چاپ کارت ویزیت باکیفیت باید از سایت‌های معتبر و کاربردی کمک بگیرید. در این بخش برخی از ابتدایی‌ترین اصول مربوط به طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ را برای شما شرح می‌دهیم.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ، مرحله به مرحله

اگر شما نیز کمی از رایانه و نرم‌افزارهایی همانند فتوشاپ سر در می‌آورید و دوست دارید کارت ویزیت کسب و کار خود را طبق سلیقه شخصیتان ایجاد کنید، این راهنما به طور حتم کمک خوبی برایتان است. لازم نیست از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید یا برای طراحی کارت ویزیت کسب و کارتان هزینه‌ای پرداخت کنید. کافی است مراحل زیر را به ترتیب رعایت کنید و پشت سر بگذارید.

  • برنامه فتوشاپ را باز کنید
  • سند جدیدی را در فتوشاپ باز کنید
  • در بالای کادر سند باز شده می‌توانید برای صفحه مورد نظر خود سایزی انتخاب کنید
  • توجه داشته باشید رزولوشن را برای کارت ویزیت چاپی خود 300 در نظر بگیرید
  • در ادامه به منظور چاپ کارت ویزیت خود باید فرمت cmyk را در بخش color mode انتخاب کنید
  • سایز کارت ویزیت را طبق استانداردهای شخصی و با توجه به نیازتان در نظر بگیرید. می‌توان هم کارت ویزیت مستطیل داشت و هم از سایزهای مربعی برای کارت‌های ویزیت استفاده کرد.
  • خط کش درون فتوشاپ را فعال کنید
  • با کمک pen روی صفحه خود نقطه‌گذاری انجام دهید
  • در محل مورد نظرتان خط‌هایی را انتخاب کنید تا فرم منحنی شکلی برای کارت ایجاد شود
  • کنترل اینتر به شما کمک می‌کند تا شکل مورد نظر را انتخاب کنید
  • با دکمه آلت و دیلیت نیز می‌توانید داخل شکل مورد نظر خود را رنگ کنید
  • البته با کمک مربع‌های رنگی پایین صفحه نیز می‌توانید شکلتان را رنگ کنید

با پشت سر گذاشتن این مراحل کارت ویزیت شما به خوبی و طبق سلیقه خودتان طراحی می‌شود. همچنین برای تغییر سایز تصویر در فتوشاپ نیز می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

https://komakdon.com/change-size-image-photoshop/

2

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

اگر قصد دارید کارت ویزیت را خودتان با رایانه شخصی و نرم‌افزار فتوشاپ طراحی کنید علاوه بر پشت سر گذاشتن مراحل مهم ذکر شده در بخش قبلی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. طراحی کارت ویزیت با اختیارات و وسایل شخصی خود امری ساده به نظر می‌رسد اما نباید آن را ساده بدانید.

در صورتی که به اندازه کافی اطلاعات کسب نکنید و بدون آگاهی و در نظر گرفتن نکات مهم دست به کار شوید، بدون شک در نهایت کارت ویزیتی بی‌کیفیت با شکلی نادرست خواهید داشت که شاید حتی ظاهری تکراری داشته باشد. در بخش‌های بعدی این نکات مهم و کاربردی را به طور مفصل شرح می‌دهیم.

طرح خاص انتخاب کنید

برای طراحی کارت ویزیت خود باید طرحی را انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته و به طور کامل جدید باشد. توجه داشته باشید کارت ویزیت شما معرف کسب و کارتان خواهد بود از این روز باید بهترین و منحصر به فردترین کارت ویزیت را انتخاب و طراحی کنید.

در ضمن باید کارت ویزیتتان را طبق برنامه کسب و کارتان در نظر بگیرید تا با یک نگاه ساده بتوان نوع کسب و کار شما را حدس زد. طرح هر کارت ویزیت معرف کسب  و کار حرفه‌ای خواهد بود که البته باید ویژگی‌های انحصاری کار شما را در بر داشته باشد.

 

به سایز کارت ویزیت خود اهمیت دهید

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در طراحی کارت ویزیت حائز اهمیت است، سایز و ابعاد کارت ویزیت طراحی شده خواهد بود. شما علاوه بر طرحی که برای کارت ویزیت خود در نظر می‌گیرید باید ابعاد و سایز آن را نیز در نظر داشته باشید تا شکل نهایی کارت ویزیت صحیح و جذاب باشد.

قالب‌های کارت ویزیت طراحی شده یکی از حیاتی‌ترین مسائلی است که باید در طراحی کارت ویزیت به آن توجه داشت. سعی کنید هرگز از سایزها و ابعاد کلیشه‌ای سایرین استفاده نکنید. بهتر است کمی خلاق باشید و شکلی متفاوت برای کارت ویزیت خود در نظر بگیرید. هر چه سایز و ابعاد کارت ویزیت طراحی‌شده شما بهتر باشد، به طور حتم برای سایرین نیز جذاب‌تر خواهد بود. همین امر سبب موفق شما در کسب و کارتان می‌شود.

3

از لوگویی منحصر به فرد استفاده کنید

برای اینکه کارت ویزیتی متفاوت از سایرین داشته باشید و منحصر به فرد محسوب شوید باید لوگو و نشانی مخصوص کسب و کار خود در نظر بگیرید. همچنین بهتر است این لوگو نیز بر روی کارت ویزیت طراحی شده شما قرار بگیرد تا مشتریان با تماشای این کار ویزیت به خاص بودن کسب و کار شما پی ببرند.

لوگو در واقع همانند مهری اختصاصی در مورد کسب و کار شما است که بر روی کارت ویزیت قرار می‌گیرد. هر چه کارت ویزیت خود را اختصاصی‌تری طراحی کنید، به طور حتم مشتریان بهتر به شما اعتماد می‌کنند و سعی دارند از کسب و کار شما نهایت بهره را ببرند. به طور خلاصه کارت ویزیت طراحی شده شما نشانی از تخصص و حرفه شما خواهد بود.

جمع‌بندی

در نهایت برای اینکه کارت ویزیتی متمایز از سایر رقبا داشته باشید و بتوانید طی مدتی نه چندان طولانی به جایگاه دلخواهتان دست یابید بهتر است روش مناسبی برای معرفی کسب و کارتان انتخاب کنید. بهترین و ابتدایی‌ترین روش شناساندن کسب و کار خود به سایرین طراحی و چاپ کارت ویزیتی منحصر به فرد به همراه لوگوی اختصاصی شما خواهد بود.

در بخش‌های قبلی این راهنما به مراحل طراحی کارت ویزیت و نکات اصولی و مهم آن اشاره کردیم. در ضمن به طور خلاصه شرح دادیم که با رعایت این نکات مهم می‌توانید کارت ویزیت متفاوت از دیگران طراحی کنید و بهترین ویژگی‌های کسب و کار خود را به مشتریان بشناسانید.