به گزارش اکونا پرس،

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم پسران پایین ۱۶ سال وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که صبح امروز ۱۰ آذرماه به میزبانی سازمان اتکا برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پربرکت حضرت زینب(س) اظهار کرد: از برگزار کنندگان این مراسم به ویژه اساتید و مربیان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حضور نوجوانان و پسران حاضر در این مراسم افزود: حضور عزیزان در کلا‌س‌های قرآنی، حفظ، تفسیر، قرائت، اذان و…و شرکت کنندگان برنامه را تبریک می‌گویم و این قشر باید قدر خودشان را بدانند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: در ایران بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم، اما چه تعداد حافظ کل قرآن یا حتی ۱۵ جز از آن را داریم. همچنین چه تعداد قاری با صوت احسن داریم؛ پس این لطف خدا به شماست که این نعمت را داده تا بیایید و به قرآن وصل شوید.

حجت‌الاسلام شیرازی تاکید کرد: هیچ کتابی مانند قرآن نیست؛ قرآن کلام خداست و در حقیقت وقتی قرآن را تلاوت می‌کنید خدا با شما صحبت می‌کند. اگر جامعه بشری این کتاب را که کتاب هدایت انسان‌هاست در زندگی خود عملی و پیاده می‌کرد، دیگر انسان در جهان مشکلی نداشت.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر همیشه تاکید داشته‌ام مباحث قرآنی باید پررنگ‌تر شود گفت: لازم است در این مجالس قرآنی مسئولان حضور داشته باشند، همچنین در برنامه نهایی این دوره از مسابقات تاکید کنید که مسئولان حضور پیدا کنند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: همه شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات، مهمان ما در مشهد الرضا خواهند بود تا به زیارت امام رضا(ع) بروند.

گفتنی است؛ سایر مسابقات این دوره نیز، در روز آینده برگزار می‌شود و شرکت کنندگان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.