بسیاری از لوازم با ارزش بهداشتی و پزشکی، نادیده گرفته می شوند و اصلا به ارزش آن ها و نقششان در سلامتی اهمیت داده نمی شود. یکی از راه های دیده شدن این محصولات، تولید محتوای پزشکی است. هیچکس حاضر نیست سلامت خود را به محصولاتی بسپارد که در فضای مجازی پیدا کرده و شناختی از آن ها ندارد؛ پس شهرت داشتن برند بهداشتی و پزشکی، لازمه جلب اعتماد مردم است و این شهرت از طریق بازاریابی محتوا و تولید محتوا به دست می آید.

تولید محتوای پزشکی چیست؟

تولید محتوای پزشکی ایجاد و ترویج اشکال مختلف محتوا است. تولید کننده ها و شرکت های مختلف عرضه کننده محصولات بهداشتی و پزشکی، مخاطبان خود را از طریق این محتوا ها آموزش می دهند. مقالات وبلاگ ها، اینفوگرافیک ها، ویدیو ها و خبرنامه ها بخشی از این محتوا ها هستند.

تولید محتوای پزشکی به بیمارستان ها، پزشکان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا کاربران اینترنت را در حوزه های مختلف مرتبط با سلامتی آموزش دهند. در حقیقت این محتوا ها می توانند به عنوان منابع اطلاعاتی ایفای نقش کنند.

به خاطر داشته باشید که صرفا نگارش و انتشار محتوا در حوزه پزشکی کمکی به رشد کسب و کار و آموزش کاربران نمی کند. آنچه در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تعیین یک استراتژی کارآمد برای تولید محتوا سایت است.

4 دلیل اهمیت تولید محتوای پزشکی

Untitled1

سرمایه گذاری در زمینه بازاریابی محتوا و تولید محتوای پزشکی، دلایل زیادی می تواند داشته باشد؛ 4 دلیل مهم آن عبارت هستند از:

  • افزایش درآمد

از تولید محتوای پزشکی برای آگاه کردن مخاطبان و بر جای گذاشتن نشانی از خود در ذهن کاربران اینترنت استفاده می شود. در حقیقت از تولید محتوای پزشکی برای مطلع کردن افراد از خدمات بهداشتی و پزشکی خود استفاده کنید. با انتشار مداوم محتوای ارزشمند، شانس تبدیل کاربران به مشتری را افزایش می دهید. به یاد داشته باشید که کاربران و خریداران تمایلی به پیگیری برند ها و کسب و کار هایی که مورد اعتماد نیستند، ندارند.

شما به وسیله بازاریابی و تولید محتوای پزشکی، می توانید تخصص و توانایی خود را عرضه کنید و در نتیجه، اعتماد جامعه هدف خود را جلب کنید. همه چیز به استراتژی تولید محتوای شما و برنامه ای که برای بازاریابی کسب و کار خود در نظر گرفته اید، بستگی دارد.

  • قرار گرفتن در رتبه بندی موتور های جست و جو

وب سایت ها و محتوا های پزشکی و بهداشتی با سلامت و وضعیت مالی افراد ارتباط مستقیم دارند؛ به همین دلیل با شعار «YMYL» (مخفف جمله Life  (Your Money, Yourاز جایگاه ویژه و حساسیت زیادی برخوردار هستند. در نتیجه، قرار گرفتن در رتبه بندی موتور های جست و جو مانند گوگل به معنای مورد اعتماد بودن در حوزه پزشکی و سلامت است.

از زاویه دیگر، استراتژی سئو برند های بهداشتی و پزشکی نه تنها نیاز به تولید محتوای پزشکی باکیفیت که اطلاعات مفیدی را ارائه بدهد، دارند، بلکه به یک استراتژی بازاریابی محتوا نیز نیاز دارند که قابل اعتماد بودن و موثق بودن اطلاعات ارائه شده را تضمین کند.

  • توجه به خوددرمانی بسیاری از بیماران به صورت آنلاین

بسیاری از بیماران به جای مراجعه به پزشک، با جست و جو های آنلاین و اتکا به اطلاعات موجود در اینترنت به تشخیص بیماری خود و خوددرمانی می پردازند. اکثر این جست و جو ها شامل کلمات و عباراتی مانند علائم، چگونه تشخیص بدهم که... و علائم اولیه، می شود.

اگر به دنبال تولید محتوای پزشکی هستید، یک استراتژی موفق برای تولید محتوا بر روی این کلمات و عبارات کلیدی تمرکز می کند تا خریداران و بیماران زیادی را جذب کند. برای مثال شما می توانید راهنما ها یا فهرست‌ هایی تهیه کنید که علائم بیماری های مختلف را نشان دهد.

  • تشویق مشتریان به ارائه نظر هایشان

Software Advice در نظرسنجی هایی که انجام داده است، نشان داده که 71٪ از بیماران قبل از انتخاب یک شرکت یا برند ارائه دهنده محصولات پزشکی و بهداشتی مرتبط با سلامتی، به دنبال بررسی آنلاین آن محصولات هستند. بررسی های آنلاین و نظرات کاربران آنلاین به بازاریابی محتوا و رشد کسب و کار شما کمک زیادی می کنند.

شما با یک تولید محتوای باکیفیت می توانید خریداران و بیماران را به نوشتن نظر درباره برندتان تشویق کنید. در ادامه حتی می توانید از نظرات مثبت به عنوان محتوای تولید شده استفاده کنید و آن را برای تبلیغات بیشتر بر روی وب سایتتان قرار دهید.

پاسخ به سوالات متداول

Untitled2

  • چگونه محتوای پزشکی را بنویسم؟

ابتدا تحقیقات لازم در حوزه مورد نظر را انجام دهید و اطلاعات لازم را به دست آورید. سپس اطلاعات پیچیده را به نکات ساده و قابل فهم ترجمه کنید. مخاطبان (جامعه هدف) خود را بشناسید و زبان و شیوه نگارش را در حد درک آن ها انتخاب کنید.

  • چرا بازاریابی محتوا در حوزه های بهداشتی و پزشکی مهم است؟

بازاریابی محتوا به برند های محصولات پزشکی و بهداشتی کمک می کند تا اعتماد کاربران را جلب کنند. تخصص خود را ثابت کنند و در نهایت به مخاطبان بیشتری دست یابند.

  • از کجا نویسندگان خوب برای تولید محتوای پزشکی پیدا کنم؟

گروه ها و رسانه های اجتماعی می توانند گزینه خوبی برای پیدا کردن نویسندگان محتوای با تجربه در حوزه موردنظر شما باشند. همچنین می توانید به آژانس ‌هایی بروید که کار تولید محتوا را انجام می دهند.

نتیجه گیری

تولید محتوا یکی از بهترین راه ها برای رشد هر کسب و کاری است. حوزه بهداشت، پزشکی و سلامتی و تولید محتوای خوراکی و اغذیه نیز از این قاعده جدا نیست. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با زیر و بم تولید محتوای پزشکی آشنا کنیم. هرگز فراموش نکنید که نگارش یک محتوای مرتبط با سلامتی افراد، از حساسیت زیادی برخوردار است و جلب اعتماد کاربران اینترنت در این زمینه کار بسیار سخت تری است؛ پس ناامید نشوید و با قدرت بیشتری برای نگارش و انتشار محتوا با موضوع پزشکی و بهداشتی وقت بگذارید. انتهای این سختی، پیروزی کسب و کار شماست.