اگر برایتان سوال است که دستگاه سابلیمیشن چیست؟ باید به شما بگوییم که این دستگاه درواقع کار چاپ روی پارچه و همچنین چاپ روی اجسام مختلف را انجام می‌دهد که این کار را به وسیله جوهرهای حساس به حرارت انجام می‌دهد. این روند به این شکل است که جوهر به وسیله گرما به گاز تبدیل شده و با سطحی که 100% از پلی استر است ترکیب می‌شود و بعد از آن سرد شده و به رنگ ثابت تبدیل می‌شود.

قابل ذکر است که بدانید بعد از این فرایند، جوهر به بخشی از مواد پارچه تبدیل شده که حتی بعد از شستشو هم از روی پارچه یا هر سطحی که چاپ شده است، از بین نرفته و پاک نمی‌شود؛ البته به شرطی که جنس آن کاملا از پلی استر باشد.

در ادامه بیشتر به سوال شما درباره اینکه دستگاه سابلیمیشن چیست؟ می‌پردازیم.

دلیل محبوبیت دستگاه سابلیمیشن

اگر شما هم برای کیفیت بالای چاپ‌های خود به دنبال دستگاه سابلیمیشن هستید، می‌توانید آن را از سایت ارگ سیستم با کیفیت بالا و تضمینی خریداری کنید. اگر بخواهیم به طور واضح بگوییم که دستگاه سابلیمیشن چیست و دلیل محبوبیت آن به چه چیزی بستگی دارد باید به این مورد اشاره کنیم که این دستگاه روشی برای چاپ روی اجسام و همچنین مواد مختلف است که در این فرایند از جوهرهای حساس به حرارت استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای چاپ روی لباس، صندلی، اسنوبرد، پارچه، ظروف، محصولات تبلیغاتی و بسیاری از وسایل‌ها و ابزارهای دیگر استفاده کرد و بر روی آن‌ها طرح‌های دیجیتالی چاپ کرد.

کسانی که می‌خواهند بدانند دستگاه سابلیمیشن چیست باید به آن‌ها بگوییم که این دستگاه توانسته وسیله‌ای ضروری و مناسب برای کسب و کارهایی باشد که تابلو طراحی می‌کنند و این روش سریع و موثر چاپ دیجیتالی برای آن‌ها جایگزین چاپگرهای سنتی و قدیمی سیلک اسکرین شده است.

از این دستگاه برای کمترین میزان تولید و محصولاتی که به رنگ‌های متعدد، تصاویر و عکس‌های مختلف نیاز دارند هم مناسب است.

کاربرد دستگاه سابلیمیشن چیست؟

کاربرد دستگاه سابلیمیشن چیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که استفاده از این دستگاه در بسیاری از اشیاء و محصولات شایع است که می‌توان از طریق این دستگاه روی این وسایل‌ها چاپ مورد نظر خود را انجام داد. در ادامه لیستی از اشیاء و محصولاتی را برای شما ذکر می‌کنیم تا بهتر متوجه اینکه کاربرد دستگاه سابلیمیشن چیست، شوید.

مواد فراوری شده با پلیمرها

محصولات بسیار متنوعی وجود دارند که می‌توان روی آن‌ها از طریق دستگاه سابلیمیشن چاپ انجام داد که این محصولات تنها به انواع پارچه محدود نیست. موادی که با پلیمر فراوری شده‌اند هم می‌توان روی آن‌ها از این طریق چاپ انجام داد؛ محصولاتی مانند آلومینیوم، برنج، شیشه، پشم شیشه، اکریلیک، پلاستیک و همچنین ورقه‌های فیبری.

اشیاء و محصولات سفت و سخت

از طریق دستگاه سابلیمیشن روی مواد سفت و سخت و تصعید شدنی مانند پدهای موس، جاکلیدی‌ها، قاب‌های موبایل، ظروف حیوانات خانگی، صفحات کلید برق و..... هم چاپ انجام می‌شود.

تابلوهای اعلانات

آیا می‌دانید که یکی از کاربردهای عالی دستگاه سابلیمیشن چیست؟ این فرایند برای زمان‌هایی که وقت کمی دارید بسیار مناسب بوده و سریع انجام می‌شود. تابلوهای اعلانات و همچنین راهنماهایی که در نمایشگاه‌های موقتی با تعداد محدود وجود دارند، ازجمله مواردی هستند که با دستگاه سابلیمیشن چاپ روی آن‌ها انجام می‌شود.

پارچه‌ها

قابل ذکر است که این نکته را برای شما متذکر شویم که بهتر است از بین انواع پارچه، پارچه‌هایی که 100% پلی استر هستند را انتخاب کنید که به طور کلی دو نوع دارند:

1-نوع اول الیاف‌هایی با جنس محکم و سفت هستند که برای بنرها محوطه خارجی، تابلو اعلانات محوطه خارجی، روکش اثاثیه و....استفاده می‌شوند.

2-نوع دوم الیاف‌هایی با جنس کش‌بافت هستند که طبیعی‌تر و لخت به نظر می‌رسند و استفاده آن‌ها در لباس‌ها، پرچم‌ها، بنرهای محیط داخلی، پرده‌های عکاسی و رومیزی‌ها به وفور دیده می‌شود.

Untitled2

لباس‌های رسمی و لباس‌های ورزشی

امکان چاپ با دستگاه سابلیمیشن بر روی انواع تیشرت‌ها، پیراهن‌های ورزشی، کیف‌های دستی و کلاه‌ها وجود دارد.

چاپ عکس

دیگر کاربردهای دستگاه سابلیمیشن چیست؟ از دیگر کابردهای این دستگاه می‌توان به قابلیت چاپ با آن‌ها بر روی عکس‌ها، تصاویر، آهنرباهای تزئینی، قاب عکس‌های دیواری، لباس‌های عکس‌دار و پرده‌های عکس‌دار اشاره کرد.

کاشی‌های سرامیکی

کاربرد این دستگاه تنها به موارد گفته شده محدود نمی‌شود و از آن برای چاپ در طراحی‌های داخلی و دکوراتورها استفاده می‌شود. این چاپ‌ها می‌تواند در آشپزخانه‌ها، حمام‌ها، لابی‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها، دفترها و کاشی‌های سرامیکی به وفور دیده شود.

3

جمع بندی

حال که جواب خود را درباره سوال دستگاه سابلیمیشن چیست گرفتید و با کاربردهای آن آشنا شدید، جا دارد که بگوییم این روش و این دستگاه تنها راه چاپ روی وسایل نیست؛ اما بهترین و باکیفیت‌ترین روش است. شما هم می‌توانید برای برخورداری از بهترین کیفیت چاپ روی انواع سطوح از این دستگاه استفاده کنید و آن را از سایت ارگ سیستم با قیمت به‌صرفه و کیفیت تضمینی خریداری کنید.