به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌جنوبی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: تعهد اشتغال این استان در سال جاری ۱۱ هزار و ۳۰ نفر بوده است که تاکنون ۱۰ هزار و ۷۷۹ فرصت شغلی ثبت و راستی‌آزمایی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از ابتدای امسال تاکنون از محل تبصره‌های ۱۸ و ۱۶ نیز بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان تزریق شده است.

مرتضوی با بیان اینکه صندوق‌های تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌ها تصمیمات بسیار خوبی گرفتند، گفت: تقریباً برنامه‌ریزی شده بالغ بر ۱۰ هزار شغل در سطح استان توسط این صندوق‌ها ایجاد گردد و بانک رفاه کارگران نیز تسهیلات بسیاری خوبی در سطح استان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های اشتغال که در دست بررسی است بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در شهرستان زیرکوه مشکلی وجود دارد که قول دادیم برطرف شود، اضافه کرد: علاوه بر آن چند مجموعه نیمه‌تمام ورزشی که سال‌های قبل در شهرستان‌های فردوس، نهبندان، بیرجند و قائنات آغاز شده بود در استان تأمین اعتبار شد تا تکمیل شوند.

مرتضوی بیان کرد: اقدامات بسیار فراوانی در سطح استان انجام شده و خدمات در حال ادامه است.

وی با بیان اینکه مردم خراسان‌جنوبی پیام بسیار زیبایی را به جهان مخابره کردند، تأکید کرد: چون شهروند این استان هستم به نمایندگی از شهروندان خراسان‌جنوبی از حضور رئیس‌جمهور کمال قدردانی را دارم.