به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، آیین افتتاح 8 فروشگاه شهروند‌محله و رونمایی از طرح فروش ویژه اعتباری و اقساطی شهروند همزمان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی اقیانوس پارک درهفدهمین شنبه امید و افتخار با حضور اعضای شورای شهر، معاونین مالی و اقتصاد شهری، اجتماعی و فرهنگی و مدیران ارشد شهری برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل شرکت شهروند با اشاره به گذشت 28 سال از سابقه فعالیت و برند شهروند بیان کرد: این مجموعه فعالیت‌های موثری را در صنعت خرده‌فروشی سطح کشور داشته و در حال حاضر متناسب با تغییر فضای کسب‌و‌کار، شکل خدمت‌رسانی در این مجموعه نیز توسعه یافته است.

قربانیان با بیان اینکه لزوم توسعه ساختاری و سیستمی در شهروند احساس می‌شد افزود: از سال 1400 وارد فاز جدیدی برای ارائه خدمات در مجموعه شهروند شدیم و در سال 1401 نیز با تغییر رویکرد در مجموعه شهروند خدمت‌رسانی موثرتر و کامل‌تر شده و در واقع شهروند وارد فاز توسعه کمی و کیفی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی 8 شعبه فروشگاه شهروند محله افزود: برند فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با 137 هزار متر مربع دارای 42 شعبه بوده که امروز 8 شعبه به شعبه‌های قبلی و 4500 مترمربع به مساحت این مجموعه اضافه می‌شود و شهروند با 50 شعبه به ساکنین محلات بیشتری در سطح شهر تهران و استان البرزارائه خدمت می‌کند.

مدیر عامل شهروند در ادامه از توسعه شبکه فروشگاه شهروند با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: شعبات جدیدی که امروز به بهره‌برداری خواهند رسید نیز در قالب این مشارکت انجام شده و ان‌شاءالله این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و فروشگاه‌های شهروند محله دیگری نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

قربانیان با اشاره به جانمایی فروشگاه‌های افتتاح شده افزود: در تهران فروشگاه شهروند لاله واقع در منطقه یک، شمس‌آباد در منطقه 4، پروژه عباسی در منطقه 11، پروژه یافت‌آباد واقع در منطقه 18، پروژه چیتگر در منطقه 22 و در استان البرز در محدوده صفادشت ملارد و در منطقه 5 کرج دو فروشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

داود قربانیان همچنین ازخدمت جدید فروشگاه‌های شهروند در قالب کارت اعتباری و فروش اقساطی انواع کالای بادوام خانگی خبر داد و گفت: در قالب کارت اعتباری 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای کارکنان شهرداری تهران در نظر گرفته شده، همچنین مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال نیز کارت اعتباری در اختیار مشتریان و کارکنان مجموعه‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهروند در ادامه با برشمردن اقدامات یکساله این شرکت گفت: از آذرماه سال گذشته تا کنون شاهد رشد فروش کالا بوده‌ایم و با بهره‌گیری مناسب از تبلیغات، از شب یلدای سال 1400 تا به امروز جشنواره‌های متعددی از سوی شهروند طراحی و اجرا شده است که از آن جمله می‌توان به فروش ویژه شب یلدا، جشنواره ولادت حضرت زهرا(س)، ولادت امیرالمومنین(ع)، جشنواره رمضان، فروش اقلام در ماه محرم و فروش ویژه مدارس اشاره کرد که طی برگزاری این جشنواره‌ها و برنامه‌ها جوایز زیادی نیزبین شهروندان و مشتریان فروشگاه‌های شهروند توزیع شده است.

وی همچنین با اعلام افزایش تعداد مشتریان مراجعه‌کننده به شهروند خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 درصد نسبت به سال گذشته رشد مثبت فروش داریم و این نشان از رشد اعتماد مردم به شهروند است، همچنین در سه ماهه ابتدایی امسال 3 هزار و 500 تن کالا و اقلام اساسی و تنظیم بازاری توسط شهروند توزیع شده است.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز در ارتباط با راه‌اندازی هشت فروشگاه شهروندمحله در محلات مختلف گفت: این مسئله بسیار مهم است و با توجه به وضعیت حمل و نقل و آلودگی هوا و مسافرت‌های شهری، راه‌اندازی چنین فروشگاه‌هایی در سطح محلات می‌تواند باعث کاهش سفرهای شهری و در ادامه آلودگی هوا شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت فروشگاه شهروند در راه‌اندازی 8 فروشگاه شهروند در محلات مختلف تهران گفت: مردم می‌توانند در محلات به فروشگاه‌های شهروند مراجعه و اقلام مورد نیاز خود را تهیه و خریداری کنند.

لطف‌الله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به افتتاح مجموع تفریحی اقیانوس پارک و هشت فروشگاه شهروند محله اظهار کرد: ان‌شاءالله بتوانیم با همت و تلاش بخش خصوصی بستر مناسبی در سطح شهر تهران در قالب خدمت‌رسانی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به رویکرد زاکانی شهردار تهران مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: بنا بر تاکید شهردار تهران در پروژه‌های شهری از این ظرفیت استفاده خواهد شد و در واقع پروژه‌ها با مشارکت مردمی احداث و به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به پتانسیل و نقاط قوت شهر تهران گفت: در کنار این نقاط قوت پایتخت کسری‌هایی دارد که با مشارکت مردم می‌توان سطح خدمات را افزایش داد.

گفتنی است، در این مراسم هشت فروشگاه شهروند به صورت همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس با حضور نایب رییس شورای شهر، معاونین مالی و اقتصاد شهری، اجتماعی و فرهنگی و معاون شهرسازی شهرداری تهران، شهردار منطقه 1 و مدیران ارشد شهرداری منطقه 18 تهران به دست خانواده معظم شهدا به بهره‌برداری رسید.