به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «محمدرضا طالقانی» متولد بهمن ماه ۱۳۳۷ در محله درخونگاه تهران و اصالتا طالقانی است. وی به مدت چهار سال رئیس فدارسیون کشتی و مدتی نیز سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش های باستانی کشورمان بود.

طالقانی در این دیدار، تکریم مفاخر بازنشستگان فرهنگی و ورزشی را یکی از رسالت های صندوق بازنشستگی دانست و گفت: پیشکسوتان گنجینه های فرهنگی و اجتماعی هر جامعه هستند که نقش اساسی در پرورش نسل های آینده دارند.

وی اظهار داشت: توجه به پیشکسوتان و شنیدن درد و دل آنها باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی بیشتر می شود.

طالقانی سپس خواستار توجه بیشتر به این مقوله و ترویج آن در سطح جامعه شد.

زهرا زاده غلام، مدیرکل هماهنگی امور استانهای صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این دیدار صمیمی ضمن آرزوی سلامتی برای آقای طالقانی، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم از ظرفیت های موثر مفاخر بازنشسته صندوق به خوبی بهره‌مند شویم و از این ظرفیت ها در جهت بهبود خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی بازنشستگان عزیز استفاده کنیم.

در پایان این دیدار، مدیران صندوق بازنشستگی کشوری با اهدای لوحی از پهلوان «محمدرضا طالقانی» تجلیل کردند.

«محمدرضا طالقانی» از پانزده سالگی به کشتی روی آورد و تا ۱۳۶۰ شمسی که کشتی را کنار گذاشت هشت مدال بین‌المللی کسب کرد؛ سه سال پهلوان پایتخت شد و هفت سال نیز قهرمان تیم ملی بود. وی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران بود.