به گزارش اکونا پرس،

مدتی است بازنشستگان سال 96 در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت پاداش پایان خدمتشان هستند؛ موضوعی که همواره به روزهای آتی موکول می‌شود اما هنوز زمانی قطعی برای پرداخت مشخص نشده است.

 
چندی پیش بود که علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پروش درباره پرداخت این معوقات گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت از اولویت‌های ماست اما با توجه به محدودیت‌های بودجه باید سازوکاری برای این پرداخت به کار بگیریم که پیشنهاد تأمین اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به دولت ارائه و در تبصره ۴ لایحه بودجه آورده شده است اما به موافقت مجلس نرسید.

این موضوع در حالی پیش می‌رود که امسال فرهنگیان بازنشسته سال 96 همچنان در بلاتکلیفی و انتظار برای ایجاد روزنه‌ای به منظور تأمین اعتبار به سر می‌برند در همین راستا امروز جمعی از فرهنگیان سال 96 اعتراض خود را به وزارتخانه بردند و خواستار پیگیری وضعیت پاداش پایان خدمت شدند.

معلمانی که هدفشان روشن شدن وضعیت حقوقی و دریافت حق و حقوشان از وزارتخانه‌ای است که سی سال در آن به تربیت نسل آینده پرداختند اما همچنان در بلاتکلیفی دریافت حق و حقوقشان به بسر می‌برند.

رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت پاداش

مهرداد خان‌ماکو مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیگیری پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار کرد: جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار این موضوع داشتیم و اکنون نیز رایزنی‌های جدی‌تری را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات افراد در سازمان برنامه و بودجه به محض روشن شدن منبع تأمین اعتبار که پیشنهاد از طریق کل منابع درآمدی دولت است، کار پرداخت معوقات را به جریان می‌اندازیم.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 4 هزار میلیارد اعتبار برای این منظور نیاز است، تصریح کرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های مالی در دولت وجود دارد قطعا پرداخت‌ها به صورت دو مرحله‌ای خواهد بود البته ضوابط پرداخت این دو مرحله‌ای را باید مورد بررسی قرار دهیم.

خان‌ماکو درباره زمان پرداخت این معوقات گفت: هنوز نمی‌توان زمان دقیقی را برای این موضوع در نظر گرفت اما در اسرع وقت این کار انجام خواهد شد و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شرایط دولت به گونه‌ای است که هنوز نتوانستیم پاداش بازنشستگان سال 96 را پرداخت کنیم اماطبق رایزنی‌های سازمان برنامه و بودجه فرهنگیان بازنشسته در اولویت قرار دارند.