به گزارش اکونا پرس،

 دیری نپاید که انتقاد‌های رسانه‌ها و مدیران جدید شهری اصلاح طلب نسبت به کارگیری نیرو‌هایی در سال‌های گذشته و حضور حدود ۵۸ هزار نیرو در شهرداری روند برعکسی را طی می‌کند و مدیران جدید خود دست به استخدام و به کارگیری افرادی بدون طی روال قانونی می‌زنند.

در حالیکه خیابان بهشت در روز‌های اخیر شاهد برگزای اعتراضات و تحصن‌هایی به خاطر تعدیل صد‌ها تن از نیرو‌های قرادادی شهرداری در اواخر سال گذشته است، خبر‌ها و گزارش‌هایی از ورود برخی از آقازاده‌ها و ژن‌های خوب به شهرداری منتشر می‌شود که با توصیه و طی روند غیرقانونی انجام شده است.

استخدام چند تن در شهرداری تهران که با رتبه‌های بالای ۱۷ و ۱۸ در همان بدو مورد به کار گرفته شده بودند، چنان حاشیه ساز شد که واکنش محمدعلی افشانی، شهردار جدید تهران را برانگیخت و وی اعلام کرد: «همه استخدام‌ها باید ضابطه‌مند باشد و همه مطیع قوانین و ضوابط باشند.»

همچنین به کار گیری برخی نیرو‌های غیر متخصص در شهرداری منطقه ۷ نیز حاشیه ساز شد چرا که این افراد بدون طی مراحل قانونی مشغول به کار شدند.

افشانی؛ شهردار جدید تهران نسبت به استخدام افراد واسبته به معاونین و مدیران و همچنین افراد وابسته به جریان اصلاح طلب نیز ورود کرده و به صراحت به معاونان و مدیران شهرداری تاکید کرد که ژن‌های خوب هم باید بنا به تخصص و نیاز شهرداری و ضابطه‌مند استخدام شوند.

اما در یکی از معاونت کلیدی شهرداری تهران داماد یکی از معاونین شهرداری به کار گرفته شده و در دفتر معاونت مشغول به کار شده است. پیش از این نیز حضور فرزند مرتضی حاجی در موسسه همشهری خبرساز شده بود و انتقادات بسیاری را نسبت به این رویه و سهمیه بندی کردن استخدام‌ها و تقسیم پست‌های خوب در شهرداری میان آقازاده‌ها و ژن‌های خوب صورت گرفته بود.

 

 

فارس