خوشبختانه، ژوابکس و پروفایلو به‌عنوان دو روش غیرتهاجمی پیشرو در زیباسازی پوست، می‌توانند به بازگرداندن اعتمادبه‌نفس شما کمک کنند.

فواید فیلر‌های پوستی

در عرصه زیبایی پوست، فیلر‌ صورت نسبت به بوتاکس کمی جدیدتر هستند؛ اما با طیف وسیعی از محصولات و کاربرد‌ها، تازگی خود را جبران می‌کنند. فیلر‌های پوستی نام‌های زیادی دارند و برای درمان چین‌وچروک‌های فراتر از صورت هم مفید هستند. برخی از فیلر‌های پوستی برای کاهش ظاهر چین‌وچروک روی دست یا حتی جای زخم نیز تأیید شده‌اند.

ناحیه‌های اصلی بدن که بیشتر فیلر‌های پوستی روی آن‌ها تمرکز می‌کنند شامل گونه‌ها، اطراف دهان، لب‌ها و زیر چشم‌ها است. فیلر‌های پوستی با استفاده از مواد تزریقی مانند هیالورونیک اسید یا کلسیم هیدروکسی‌آپاتیت، به پر شدن فیزیکی چین‌وچروک‌ها و خطوط ظریف کمک می‌کنند. فیلر‌های مبتنی بر هیالورونیک اسید، نوعی مکمل برای هیالورونیک اسید طبیعی پوست به‌شمار می‌روند و به سلول‌های پوست در حفظ رطوبت کمک می‌کنند. سایر فیلر‌ها، مانند کلسیم هیدروکسی‌آپاتیت، ریزدانه‌هایی مصنوعی هستند که در یک محلول معلق هستند.

فیلر‌های پوستی به‌خوبی کار می‌کنند و میلیون‌ها نفر که از نتایج آن‌ها راضی هستند، این موضوع را تأیید می‌کنند. این‌که چه فیلری برای شما مناسب است به عوامل زیادی از جمله سن شما و نواحی چین‌وچروک‌دار بستگی دارد. به احتمال زیاد فیلرها می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند؛ اما آیا آن‌ها بهترین گزینه برای شما هستند؟

فیلر‌های پوستی چقدر مؤثر هستند؟

فیلر‌های پوستی به‌عنوان درمان‌های مؤثر در نظر گرفته می‌شوند و نسبت به بوتاکس، نتایج ماندگارتری دارند؛ هرچند که این تفاوت ماندگاری چندان زیاد نیست. بااین‌حال، نتیجه‌ای که از تزریق فیلرها می‌گیرید، به نوع فیلری بستگی دارد که استفاده می‌کنید.

ژوابکس، بهترین فیلر پوستی موجود در بازار

 

Untitled1

ژوابکس، نام مجموعه‌ای از فیلرهای پوستی باکیفیت موجود در بازار است که توسط شرکت رزفارما سوئیس تولید شده‌اند. فیلرهای پوستی ژوابکس برای از بین بردن طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی صورت به‌کار برده می‌شوند.

فیلرهای ژوابکس در دسته‌ی فیلرهای رده بالای بازار قرار می‌گیرند و به‌دلیل کیفیت و کارایی بسیار بالایی که دارند، توسط متخصصان بسیاری به افراد پیشنهاد می‌شوند. فیلرهای ژوابکس بر پایه‌ی هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند و این هیالورونیک اسید نیز به‌شکل کراس-لینک، فرموله شده است.

همان‌طوری که گفته شد، فیلرهای پوستی ژوابکس انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند مشکلات مربوط به نواحی خاصی از صورت را برطرف کنند.

انواع فیلر ژوابکس عبارتند از:

  • ژوابکس ولوم
  • ژوابکس سافت‌ تاچ
  • ژوابکس لیپ
  • ژوابکس لایت لاین
  • ژوابکس دیپ

پروفایلو

پروفایلو یک روش نوین برای بازسازی پوست به‌کمک تزریق است که حاوی یکی از بالاترین غلظت‌های هیالورونیک اسید در بازار است. پروفایلو به‌طور خاص برای افرادی که پوست آن‌ها فاقد حجم و خاصیت ارتجاعی است، فرموله شده است.

 

Untitled2

پروفایلو به‌جای پُرکردن و محو کردن چین‌و‌چروک‌ها، با انتشار آهسته هیالورونیک اسید زیر سطح پوست، باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود و به نوبه خود رنگ پوست، آب‌رسانی و ظاهر خطوط ریز را بهبود می‌بخشد. نتایج حاصل از تزریق پروفایلو تا ۶ ماه ماندگاری دارند.

پروفایلو چگونه کار می‌کند؟

هیالورونیک اسید به‌شدت آب‌دوست است، به این معنی که آب را از بدن شما می‌کشد و در خود نگه می‌دارد؛ بنابراین پروفایلو به‌جای پُرکننده، به‌عنوان یک آب‌رسان عمل می‌کند. این باعث می‌شود پروفایلو برای افرادی که پوست خسته و کدر دارند فوق‌العاده باشد و آن را به پوستی سفت و درخشان تبدیل کند. این اثر در عرض ۳ الی ۵ روز پس از درمان ایجاد می‌شود.

چند هفته پس از تزریق پروفایلو، تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود و اثر ثانویه سفت شدن پوست ایجاد می‌شود. این امر مفید است؛ زیرا سطح کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید در پوست از سن ۳۰ سالگی به‌سرعت کاهش می‌یابد و در نتیجه علائم پیری مانند خطوط ریز، چین‌وچروک و پوست کدر ایجاد می‌شود. پروفایلو برای معکوس کردن برخی از این تغییرات عمل می‌کند. حداکثر اثر پروفایلو معمولاً ۲ ماه پس از درمان دوم مشاهده می‌شود.

مزایای پروفایلو

درمان با پروفایلو رنگ پوست، بافت، آب‌رسانی و درخشندگی کلی را بهبود می‌بخشد. پروفایلو می‌تواند به افزایش استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند و پوستی سالم‌تر و نرم‌تر به شما هدیه دهد. پروفایلو بیشتر برای نواحی صورت استفاده می‌شود؛ اما می‌توان از آن برای جوان‌سازی گردن، دکلته، بازو‌ها، زانو‌ها و دست‌ها نیز استفاده کرد.

درمان پروفایلو شامل چه مواردی است؟

پروفایلو درست در زیر سطح پوست طی ۲ جلسه به فاصله ۴ هفته تزریق می‌شود. پس از تزریق، به‌سرعت در زیر پوست پخش می‌شود و بدون نیاز به ماساژ یا خطر باقی ماندن توده یا گره، آب‌رسانی را بهبود می‌بخشد. پروفایلو در شعاع ۲ سانتی‌متری محل تزریق جذب می‌شود؛ بنابراین برای درمان صورت در مجموع تنها به ۱۰ نقطه تزریق نیاز است.

یک دوره تزریق پروفایلو شامل ۲ درمان تزریقی به فاصله ۴ هفته است که پس از آن می‌توانید منتظر آب‌رسانی شدید باشید. پروفایلو باعث درخشش پوست می‌شود، خطوط ریز ممکن است ناپدید شوند و متوجه پوست صاف‌تر و سفت‌تر خواهید شد. در صورت نیاز و برای حفظ نتایج، می‌توان دوره‌های درمانی را هر شش ماه یک‌بار تکرار کرد.

دوره‌ی نقاهت تزریق پروفایلو بسیار کوتاه است و شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام عمل به فعالیت‌های عادی روزانه سبک بپردازید. با‌این‌حال، توصیه می‌شود در روز اول پس از درمان از فشار‌های فیزیکی و ورزش خودداری کنید و در روز‌های اول سونا یا حمام بخار نروید. همچنین باید در چند روز اول پس از درمان، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا پرتو فرابنفش خودداری کنید.

عوارض جانبی پروفایلو چیست؟

مانند تمام درمان‌های زیبایی غیرتهاجمی، خطر عوارض جانبی مانند کبودی جزئی یا تورم در محل‌های تزریق وجود دارد. این‌ها معمولاً اتفاق نمی‌افتند و اگر هم رخ دهند، معمولاً به سرعت فروکش می‌کنند.

پروفایلو برای زنان باردار یا شیرده یا افرادی که به هیالورونیک اسید حساسیت دارند توصیه نمی‌شود.

بوتاکس چیست؟

چندین دهه است که از بوتاکس به‌عنوان یک روش درمانی برای کاهش چین‌وچروک استفاده می‌شود و در کنار فیلرهای پوستی و پروفایلو، از روش‌های مطمئن و محبوب برای جوان‌سازی پوست به‌شمار می‌رود.

بوتاکس از پروتئین مشتق شده از سم بوتولینوم برای مهار تکانه‌های عصبی در عضلات صورت استفاده می‌کند. اگرچه بوتاکس شامل یک نوروتوکسین است؛ اما این سم در دوز‌های کوچک و کنترل شده مورد استفاده قرار گرفته است و زمانی که توسط متخصص پوست تجویز و تزریق شود، فوق‌العاده ایمن است.

نوع خاصی از چین‌وچروک که بوتاکس برای درمان آن طراحی شده است، با نام «چین‌وچروک پویا» شناخته می‌شوند. این‌ها چین‌وچروک‌هایی هستند که روی پوست و روی ماهیچه‌هایی که به‌طور منظم در حال حرکت هستند ایجاد می‌شوند. چین‌وچروک‌های پویای صورت شامل پنجه کلاغی، خطوط اخم و خطوط گلابلار است.

همه‌چیز به این بستگی دارد که درمان بوتاکس چقدر سریع، آسان و مؤثر است. اگرچه بوتاکس نمی‌تواند تمام چین‌وچروک‌های صورت یا هر چین‌وچروک روی بدن را درمان کند؛ اما آن‌چه را که می‌تواند درمان کند شاید رایج‌ترین انواع چین‌وچروک باشد. این باعث می‌شود که بوتاکس بسیار مورد توجه قرار گیرد و به دلیل کارایی و ایمنی بالایی که دارد، روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود.

پس از تزریق بوتاکس می‌توانید بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان، به خانه برگردید. اثرات بوتاکس ۳ تا ۴ ماه ماندگاری دارند و اگر قصد دارید که نتایج را حفظ کنید، به تزریق مجدد نیاز خواهید داشت.

دیگر فیلرهای پوستی محبوب در بازار کدام هستند؟

در کنار ژوابکس، فیلرهای پوستی دیگری نیز در بازار هستند که طرفداران خاص خود را دارند. فیلرهای پوستی ژوویدرم و رستیلاین نیز از جمله معروف‌ترین فیلرهای پوستی موجود در بازار هستند که بر پایه‌ی هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند.