به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  دکتر «سیدمحمد حسینی» در این نشست که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد، گفت: گردشگری بزرگترین صنعت خدماتی جهان است که می تواند موجب فعالیت بیشتر صنایع وابسته از جمله حمل و نقل و صنایع دستی شود.

وی بر اهمیت تبلیغات و تأثیر بسزای آن در رشد و توسعه این حوزه تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم، دولت تحول است و هرگز نباید به وضع موجود بسنده شود.

حسینی تصریح کرد: باید با در نظر گرفتن نیاز کشور به درآمدها و منابع ارزی و همچنین توجه به ظرفیت های فراوان ایران چهار فصل، فعالیتی بیش از پیش و کارآمد در حوزه گردشگری ارائه شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین گفت: با توجه به اهمیت سفر و نیاز همه مردم دنیا به این امر مهم، باید طرحی نو در اندازیم تا ایران را با همه تاریخ، فرهنگ، تمدن، مشاهیر و جاذبه های گردشگری بی‌مانندش آنچنان که درخور و شایسته آن است، به همه دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه «باید تلاش شود تا ایران با همه ظرفیت های گردشگری خود بازتاب قابل توجهی در دنیا پیدا کند» گفت: گردشگری، صنعت مهمی است که نقش موثر و بسزایی در درآمدزایی کشورها ایفا می‌کند. بنابراین دستیابی به این هدف، در گرو جذب سرمایه گذار، تبلیغات درست، مطالعات راهبردی و سایر عوامل کلیدی در حوزه گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست، «محمدمهدی انصاری» سرپرست گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی نیز در سخنانی، صنعت گردشگری را یک صنعت کلیدی برای ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: این صنعت در پویایی اقتصاد ملی نقش موثری دارد و همه ما باید به رونق آن کمک کنیم.

انصاری ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی منسجم و کارشناسی در راستای تحقق اهداف این گروه بزرگ در حوزه گردشگری و هتل داری گامی بلند برداشته شود.

او همچنین «اخلاق مداری و حفظ موازین اخلاقی» را رکن اصلی برنامه های گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا بدنه شرکت بر این اصل شکل گیرد و هیچ عاملی نباید موجب آسیب به برند ایرانگردی شود.