به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی این صندوق که در جریان برگزاری گردهمایی مدیران ستادی و استانی انجام شد، گفت: یکی از دغدغه هایی که همواره در طول ادوار مختلف وجود داشته، مبحث عملکرد شرکت های دولتی به ویژه شرکت های ذیل صندوق های بازنشستگی بوده است.

وی افزود: ما باید به سمت ایجاد اتاق شیشه ای برویم و این مطالبه بنده از زیرمجموعه است. نظارت بر عملکرد ما حق همگان است. به همین دلیل دستور ویژه دادم که لایه های نظارتی به اقشار مختلف جامعه تعمیق پیدا کند.

ترکی همچنین مطرح کرد: سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی کشوری جهت ثبت گزارش کج روی و فساد و تخلفات از امروز (سه شنبه) بر روی پایگاه اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری آغاز بکار کرده و این اقدام در راستای سیاست دولت و همچنین عمق بخشی نظارتی است.

به گفته وی، این سامانه نظارتی زیر نظر مدیرعامل صندوق تشکیل شده است و بخش بازرسی ویژه ای نیز تشکیل شده که مطالب ارسالی را پس از بررسی اولیه و صحت سنجی لازم پیگیری می‌کند و اگر گزارش ارسالی صحت داشته باشد با قاطعیت با آن برخورد می شود.

وی افزود: باید به این سمت برویم که گزارشگران کج روی و فساد تشویق شوند و این موضوع را در برنامه داریم. ایجاد این سامانه باعث مراقبت و پیشگیری هم می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره بر پیشگیری و حذف بسترهایی که زمینه کج روی را فراهم می کنند تاکید داشته اند و از روز اول حضورم در صندوق بازنشستگی کشوری این موضوع دغدغه بنده بوده است.

ترکی مطرح کرد: فاز جدید و برنامه های صندوق در راستای شناسایی کج روی ها و افزایش نظارت بر عملکرد صندوق، مدیریت های استانی و هلدینگ ها و شرکت های تابعه از امروز آغاز می شود؛ بستر این موضوع طی چندماه گذشته بررسی، تحلیل و برنامه ریزی شده بود و اکنون به نتیجه رسیده است.

علاقمندان می توانند جهت ثبت گزارش به صفحه سامانه نظارت مردمی در سایت صندوق بازنشستگی به نشانی www.cspf.ir مراجعه نمایند.