به گزارش اکونا پرس،

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، باتوجه به فعالیت‌ پراکنده سامانه‌های بارشی درباره وضعیت جوی کوهستان‌ها و ارتفاعات طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ فروردین) وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود و مهمترین پدیده جوی طی این دو روز به‌ویژه در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز و شمال شرق کشور است.

وی افزود:در چنین شرایطی که وزش باد شدید حاکمیت دارد، مخاطره سقوط و پرتاب شدن همچنین کولاک در مناطق مرتفع، بارش برف و تشدید سوزباد پیش‌بینی می‌شود. افزایش سرعت باد و وقوع توفان در مناطق مستعد،خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوای تنفسی را در پی دارد بنابراین به‌همراه داشتن تجهیزات محافظتی هنگام صعود مورد نیاز توصیه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: بارش‌های پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات شمال غرب و بخش‌هایی از ارتفاعات البرز با احتمال رعدوبرق و تگرگ مورد انتظار است بنابراین لازم است تمهیدات لازم جهت افزایش ایمنی در زمان وقوع رعدوبرق از جمله کاهش ارتفاع و اجتناب از استفاده ابزارهای فلزی و ... اندیشیده شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران نیز تصریح کرد: طی پنجشنبه و جمعه(۱۷ و ۱۸ فروردین) به‌تدریج وزش باد شدید تا خیلی شدید و مخاطره‌های مرتبط با شرایط باد شدید مورد انتظار است. طی عصر پنجشنبه افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق موقتی پیش‌بینی می‌شود بنابراین تمهیدات لازم به‌عمل آید.