کاندوم تاخیری یا کاندوم ساده محصولاتی هستند که برای مراقبت جنسی و جلوگیری از بارداری طراحی و تولید می‌شوند. کاندوم‌های مختلف همچون کاندوم تاخیری و کاندوم ساده کاربردهای متفاوتی دارند که در این بخش به بررسی این کاربردها می‌پردازیم. به‌طور کلی انواع کاندوم همچون، کاندوم تاخیری یا کاندوم کلاسیک در طول رابطه جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. عملکرد کاندوم تاخیری و سایر انواع کاندوم تقریباً یکسان است و جهت جلوگیری از بروز بارداری و همچنین ایجاد و انتقال عفونت‌های مقاربتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تنها از نظر خواص و ویژگی دارای تفاوت است.

به نقل از داروچی خوب است بدانید که امروز کاندوم دیگر محصول مراقبتی مردانه نیست و انواع زنانه آن نیز در داروخانه‌ها عرضه می‌شود. با استفاده درست از محصولات مراقبت جنسی مردان و زنان می‌توانند، شانس بارداری را به حداقل برسانند و از ابتلا به انواع عارضه‌های مقاربتی تا حدود زیادی جلوگیری کنند. اما شاید برای شما مهم باشد که چه زمانی باید از انواع کاندوم تاخیری یا کاندوم ساده استفاده کنید یا اینکه مصرف کدام یک برای شما بهتر است.

انواع کاندوم

  • کاندوم تاخیری

  • کاندوم ساده یا کلاسیک

  • کاندوم طعم‌دار

  • کاندوم خاردار

کاندوم تاخیری چیست؟

در خصوص اینکه مردان باید از کاندوم تاخیری یا ساده استفاده کنند، این فاکتور که درگیر به زودانزالی هستند یا نه موثر خواهد بود. همانطور که از نام کاندوم تاخیری مشخص است، این محصول مراقبت جنسی جهت به تاخیر انداختن لحظه ارگاسم و همچنین افزایش زمان رابطه جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عملکرد کاندوم تاخیری ایجاد حالت بی‌حسی موضعی برای مدت زمانی معین است. به این ترتیب فرد درگیر به زودانزالی می‌تواند مدت زمان بیشتری رابطه جنسی را ادامه دهد. به همین دلیل خرید کاندوم تاخیری می‌تواند به صورت مناسبی به درمان زودانزالی فرد کمک کند.

البته تفاوت ندارد کاندوم تاخیری یا کاندوم ساده، هر دو می‌توانند در جلوگیری از شروع بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی کاملاً موثر باشند. با وجود اینکه این محصول مراقبت جنسی در ابتدا جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی در مردان طراحی و تولید شده بود، اما امروز کاربردی بیش از این دارد!

امروزه اغلب شریک‌های جنسی جهت افزایش مدت زمان رابطه و افزایش لذت رابطه از کاندوم تاخیری استفاده می‌کنند. این سوال برخی از مردان است که کدام یک مناسب من است؟ کاندوم تاخیری یا ساده؟

در ظاهر ممکن است انواع مختلف کاندوم همچون کاندوم تاخیری یا کاندوم کلاسیک به یکدیگر شبیه باشند، اما این محصولات تفاوت‌هایی هم دارند. ترکیبات به کار رفته در داخل کاندوم تاخیری سبب ایجاد حالت بی‌حسی در آلت تناسلی مردانه می‌شود و زمان انزال را به تعویق می‌اندازد. امروز به مردانی که درگیر به مشکل زودانزالی هستند، توصیه می‌شود جهت رفع مشکل به پزشک مراجعه کنند. البته در کنار درمان پزشکی می‌توان از این محصول هم استفاده کرد.

کاندوم ساده کلاسیک چیست؟

کاندوم ساده یا کاندوم کلاسیک یکی از اولین محصولات مراقبت جنسی در قالب کاندوم است که در بازار محصولات مراقبت جنسی عرضه شده و بسیار پرمصرف است. این محصول ویژگی‌های انواع کاندوم همچون تاخیری، خاردار و طعم‌دار را ندارد. در واقع کاندوم‌های ساده نوع معمولی هستند و جهت جلوگیری از بروز بارداری و همچنین انتقال عفونت‌های مقاربتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در جواب به اینکه کاندوم تاخیری یا ساده؟ کدام یک مناسب‌تر هستند، باید بگوییم خرید کاندوم ساده معمولاً در روابط جنسی معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمی‌تواند تغییری در جریان رابطه جنسی مثلاً افزایش لذت یا افزایش مدت زمان آن داشته باشد. در صورتی که زوجین به دنبال لذت بیشتری هستند ، استفاده و خرید کاندوم خاردار می‌تواند یک گذینه بسیار ایده‌آل باشد.

مزیت‌ کاندوم تاخیری چیست؟

همانطور که گفته شد کاندوم تاخیری محصولی است که با ترکیباتی خاص و بی‌حس‌کننده، سبب بی‌حسی موضعی آلت تناسلی مرد می‌شود و مدت زمان رابطه جنسی را افزایش می‌دهد. اما می‌توان گفت که کاندوم تاخیری مزیت‌های زیر را برای مصرف‌کننده و شریک جنسی او به همراه خواهد داشت:

  • افزایش مدت زمان رابطه جنسی

  • افزایش کیفیت رابطه و جلب رضایت شریک جنسی

  • کاهش مشکلات ناشی از زودانزالی

  • افزایش اعتمادبه‌نفس فرد درگیر به زودانزالی

  • جلوگیری از بروز بارداری

  • جلوگیری از انتقال عفونت‌های مقاربتی

کاندوم تاخیری مناسب چه کسانی است؟

ممکن است ندانید که کاندوم تاخیری یا ساده هرکدام برای چه کسانی مناسب هستند. کاندوم تاخیری مناسب دو گروه از افراد و شریک‌های جنسی است. اول کسانی که درگیر به زودانزالی هستند،می‌توانند با استفاده از این محصول مشکلات ناشی از این وضعیت را کاهش دهند، رابطه جنسی طولانی‌تری را تجربه کنند و همچنین رضایت شریک جنسی خود را جلب کنند.

در صورتی که زوجین به دنبال تاخیر بیشتری در انزال هستند ، خرید محصولات تاخیری دیگر مثل خرید اسپری تاخیری می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای ایجاد یک رابطه زناشویی طولانی مدت باشد.

دومین گروهی که می‌توانند از این کاندوم‌های تاخیری استفاده کنند، افرادی هستند که رابطه جنسی طولانی برایشان رضایت بخش‌تر است. البته همانگونه که می‌دانید حتی کاندوم‌های تاخیری نیز تاثیر پیشگیرانه دارند؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز بارداری و همچنین انتقال احتمالی عفونت‌های مقاربتی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

انتخاب کاندوم تاخیری یا ساده

بسیاری از مردان درمورد استفاده یا انتخاب تاخیری یا ساده کاندوم سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند کدام یک مناسب‌تر هستند. یکی از فاکتورهایی که مردان باید هنگام تهیه کاندوم تاخیری یا ساده به آن توجه داشته باشند، نوع رابطه‌ای است که مورد انتظارشان است.

درصورتیکهمرداناززودانزالیرنجنمی‌برندوزماننرمالرابطهجنسیبرایشانکافیست،نیازنیستازکاندوم‌هایتاخیریاستفادهکنند. امااگردرگیرزودانزالیهستیدوعلاقهبهافزایشزمانرابطهجنسیدارید،بهترینانتخاببرایشماکاندومتاخیریخواهدبود.

کاندوم نازک نوعی کاندوم ساده است که به دلیل داشتن ضخامت بسیار کم خود به این نام شناخته می‌شود. این دسته از محصولات به دلیل داشتن ضخامت بسیار کم خود می‌تواند همانند یک رابطه بدون لوازم جانبی لذت بخش باشد.

اگر از کاندوم تاخیری استفاده می‌کنید، باید دقت داشته باشید که این محصول انواع مختلفی دارد و برحسب انتظار می‌توانید انواع آن را انتخاب کنید. امروز در انواع کاندوم خاردار، طعم‌دار و ... نیز از ترکیبات تاخیری استفاده می‌شود؛ بنابراین در انتخاب محصول حق انتخاب زیادی خواهید داشت.

جمع‌بندی

کاندوم تاخیری و ساده دو نوع پرطرفدار محصول کاندوم به شمار می‌روند. برای جلوگیری از بارداری و انتقال عفونت‌های مقاربتی انتخاب کاندوم تاخیری یا ساده تفاوتی ندارد. اما اگر شما درگیر به زودانزالی هستید، بهتر است برای افزایش مدت زمان رابطه جنسی از نوع تاخیری استفاده کنید. کاندوم تاخیری می‌تواند در افزایش اعتمادبه‌نفس مرد، افزایش مدت زمان رابطه جنسی، بهبود روابط جنسی و همچنین مراقبت از سلامت مرد و زن تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

آیا در کاندوم کلاسیک از لاتکس استفاده می‌شود؟

بله، اغلب کاندوم‌های کلاسیک جنسی لاتکسی دارند؛ بنابراین اگر شما نسبت به لاتکس حساسیت دارید، لازم است پیش از خرید مشخصات محصول را بررسی کنید.

کاندوم طعم‌دار چیست؟

کاندوم‌های طعم‌دار دارای رایحه‌های دلپذیر هستند و جذابیت استفاده از آن برای شریک جنسی را افزایش می‌دهند.

ویژگی کاندوم لاتکس چیست؟

کاندوم‌های لاتکسی مثل کاندوم کدکس به لحاظ قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، مقاومت بالایی دارند و از انعطاف خوبی بهره می‌برند.

عیب استفاده از کاندوم لاتکسی چیست؟

این محصول گرمای کمتری در مقایسه با محصول از جنس پلی اورتان دارد و ممکن است در زنان سبب ایجاد حساسیت شود.