به گزارش اکونا پرس،

سعید طاهری در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش با موضوع چالش‌های نیروی انسانی در آموزش و پرورش به مسایل اساسی آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول و برنامه ششم اشاره که آن را می‌توان در چهار دسته تقسیم‌بندی کرد.

او گفت: «مسایل محتوایی، ساختار اداری و نیروی انسانی، امور مالی و تجهیزات و معماری و فضای آموزشی این چهار دسته‌اند.»

او افزود: «ساماندهی نیروی انسانی را در چند جلسه با آموزش و پرورش به بحث گذاشتیم. تا افق 1420 تعداد دانش‌آموزان را بررسی کردیم که یک روند سینوسی دارد. بر این اساس جمعیت دانش‌آموزان در حال افزایش و معلمان در حال کاهش است.»

مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه گفت: «طبق فایل پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه، شمار حقوق‌بگیران آموزش و پرورش 928هزار نفر است. در بحث نیروی انسانی آمار بازنشستگان امسال 40هزار و 819 نفر بوده است. طبق ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری آن‌ها که فوق‌لیسانس دارند می‌توانند 35 سال استمرار خدمت کنند اما باید روی آن بررسی شود.»

او ادامه داد: «با پدیده مازاد نیرو در یک منطقه و کمبود در منطقه دیگر در آموزش و پرورش روبرو هستیم. ساماندهی نیرو در برنامه ششم مورد تاکید است و باید روی شیوه‌های تامین و اصلاح ساختار کار کنیم. روی خصوصی‌سازی به هیچ وجه تاکید نداریم.»

به گفته طاهری صدور 25هزار مجوز جذب نیرو برای امسال تایید و انجام شده است و دانشگاه فرهنگیان هم تمام قد از این موضوع حمایت می‌کند.