به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «نعمت الله ترکی» در ادامه بازدیدهای هفته گرامیداشت کار و کارگر، با حضور در شرکت پگاه تهران، ضمن بازدید از بخش های مختلف این شرکت و افتتاح خط تولید ۲۰۰ سی سی TBA21 با ظرفیت تولید ۸۰۰۰ پاکت در ساعت، در مراسم تکریم از کارگران نمونه پگاه تهران که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر برگزار شد، گفت: مشاهده فعالیت های صورت گرفته در سطح شرکت پگاه و تلاش و توانمندی کارگران عزیز برای همه ما دلگرمی است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، گفت: در واقع مهار تورم زمانی اتفاق می افتد که تولید افزایش می یابد. این افزایش تولید همچنین می‌تواند در چرخه اقتصادی به کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم عزیزمان هم کمک کند.

«رشد و تولید اقتصادی» حرف اول را در دنیا می زند

ترکی که در جمع مدیران، کارکنان و کارگران شرکت پگاه تهران سخن می گفت، تصریح کرد: درحالی که در دهه های گذشته توان نظامی کشورها باعث قدرتمندی آنها می شد، در سال‌های اخیر توان اقتصادی و رشد اقتصادی بالاست که حرف اول را می زند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اهمیت صنعت غذایی و کشاورزی برای کشورهای دنیا گفت: بنابراین حساسیتی که در کشورمان در حوزه صنایع غذایی و تأمین مواد خوراکی وجود دارد، حساسیت درستی است؛ به ویژه که ثروتی که در کشورمان وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست.

وی، با اشاره به وجود ۴ تا ۵ میلیون نیروی انسانی جوان، متخصص و توانمند به عنوان یکی از ویژگی‌ها و ثروت‌های بزرگ ایران اسلامی، صنایع شیر و لبنیات را یکی از صنایع پیشران و مهم در صنایع غذایی برشمرد و اظهار داشت: این صنعت به دلیل گره خوردن با سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ترکی فعالیت و عملکرد صنایع شیر ایران را مناسب ارزیابی کرد و با قدردانی از مدیرعامل، مدیران و کارگران این شرکت گفت: رشد خوبی در این بخش صورت گرفته، اما انتظار ما بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است؛ چراکه حاصل دسترنج و فعالیت این مجموعه، بخشی از حقوق ماهانه حدود دو میلیون نفر بازنشسته و وظیفه بگیر صندوق را تشکیل می‌دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های همه کارگران ایرانی به ویژه کارگران شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی از جمله صنایع شیر ایران در سراسر کشور که به تأمین بخشی از حقوق بازنشستگان کمک می‌کنند، گفت: تکریم کارگران وظیفه همه ما است و شما عزیزان نیز باید قدر خودتان و تلاش، وظیفه شناسی و تعهدی که دارید را بدانید.

صندوق بازنشستگی کشوری از صنایع پیشرو حمایت می کند

او در ادامه با تاکید بر حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از صنایع پیشرو و اثرگذار در زیرمجموعه و شرکت‌های تابعه گفت: هرچه سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه صورت گیرد و این حوزه گسترش یافته و محصولات متنوعی تولید شود، ارزشمند و مطلوب است، چراکه بازار کشش این محصولات را دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه اظهارداشت: سهم صنایع شیر ایران از بازار داخلی و حتی خارجی باید بسیار بیشتر از امروز باشد و برای رسیدن به این هدف نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مناسب است.

وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای حرکت کنیم که هرجا نام صندوق بازنشستگی و صنایع وابسته بود، پیشتاز باشیم و حرف اول را بزنیم. افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌ها باید در دستور کار باشد. انتظار داریم، نقاطی در سطح کشور شناسایی شود تا در جهت توسعه اساسی این صنعت در کشور گام برداریم.

ترکی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در اقصی نقاط کشور گفت: در استان خوزستان ظرفیت‌های بزرگی از آب و خاک و نیروی انسانی وجود دارد و می‌توان نسبت به راه‌اندازی یک کشت و صنعت و دامپروری بزرگ اقدام کرد و این صنعت را در همان نقطه ایجاد کرد تا هم داخل و هم کشورهای منطقه را پوشش دهد.

وی وظیفه اصلی صنایع شیر ایران را خدمت در حوزه اجتماعی که تأمین حقوق بازنشستگان است دانست و گفت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ما باید به گونه ای باشد که علاوه بر خدمت اجتماعی به سود مناسب نیز دست پیدا کنیم.

وی افزود: باید مطالعه، شناسایی و هدف گذاری کنیم و با طراحی چند مگاپروژه از ظرفیت نیروی انسانی جوان و توانمند و منابع خدادادی موجود به شکل شایسته استفاده کنیم.

ترکی با تاکید بر توجه به نیروی انسانی کارآمد گفت: جذب، حفظ، نگهداشت و توانمندسازی نیروی انسانی کارآمد در حوزه مدیریت منابع انسانی حرف اول را می‌زند.

تصمیمات مدیرعامل صندوق بازنشستگی سبب دلگرمی کارگران پگاه شد

یکی از اعضای کانون شوراهای اسلامی کار صنایع شیر ایران نیز در این نشست با قدردانی از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به دلیل نگاه ارزشمند به نیروی انسانی به ویژه قشر کارگر، گفت: اقدامات و تصمیمات شما و ارزش گذاشتن به نیروی کار و تولید، فضای مثبت و خوب و روحیه مضاعفی به مجموعه صنایع شیر تزریق کرده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: حمایت کارکنان و کارگران از مجموعه دولت و نظام همیشه وجود داشته، اما با حضور شما و دلگرمی ایجاد شده در مجموعه، این امر بسیار بیشتر شده است.

«مجید متقی» تاکید کرد: شنیده شدن صدای کارگر از ویژگی‌های مدیریتی فعلی صندوق بازنشستگی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد و دشمنان نیز به‌طورقطع نمی‌توانند از چنین فضایی سوء استفاده کنند.

در پایان سخنان وی، از سوی این انجمن و کارگران صنایع شیر ایران، لوح تقدیری به «نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اهدا شد.