مشکلات بسیار فراوان متروی تهران صدای شهروندان پایتخت را درآورده به گونه‌ای که برای شنیده شدن صدایشان، دست به دامن خبرنگاران شده‌اند تا بلکه مسئولی به این وضعیت آشفته مترو پاسخ قانع کننده‌ای دهد.

شاید اگر بخواهیم مشکلات فراوان این شهر زیرزمینی آشفته را بررسی کنیم، از کمبود واگن‌ها گرفته تا خاموشی پله برقی و نبود آسانسور باید گفته شود. این امکانات ساده، باید در اختیار شهروندان قرار گیرد و در واقع چنین خدماتی، ساده‌ترین امکاناتی است که شهرداری و مسئولان مترو باید در اختیارمان قرار دهند.

زمانی که بسیاری از رسانه‌ها، صدای شهروندان شدند و موضوع خرابی پله‌های برقی را منتشر کردند، شهردار تهران گفت که برای خبرنگاران تور پله برقی برگزار خواهد کرد تا همه مطمئن شوند که پله برقی‌های مترو سالم است.

اما خب انگار ما را ساده فرض کرده اند. زمانی که چنین توری برگزار شود، قطعا به دستور آقای شهردار، تمام پله برقی‌ها روشن خواهند شد. پس لطفا طرف مقابلتان را ساده فرض نفرمایید جناب شهردار محترم.

مسئولان مترو و به ویژه مسعود درستی، مدیرعامل مترو تهران، علاقه‌ای به پاسخگویی در قبال سوال شهروندان ندارند و با لحنی نامتعارف با خبرنگار صحبت می‌کنند. مگر می‌شود که یک مسئول پاسخگوی سوال خبرنگار نباشد؟ در کجای دنیا چنین رفتاری با خبرنگار می‌شود؟

درستی-مسعود

زمانی که با درستی، مدیرعامل مترو تهران تماس گرفتیم و از او سوالی پیرامون خرابی پله‌های برقی و کارت بلیت خبرنگاران را پرسیدیم، در جواب گفتند که من رسانه شما را نمی‌شناسم و پاسخ نخواهم داد و می‌خواستند تلفن را قطع کنند.

خبرنگار گسترش نیوز در ادامه سوال خود را تکرار کرد و مسعود درستی گفت که شما در برابر مردم مسئول هستید و باید جواب قانع کننده‌ای در خصوص خرابی پله‌های برقی داشته باشید. بعد از صحبت خبرنگار، مدیرعامل مترو گفت که شما باید را تعیین نمی‌کنید و من هیچ شناختی از شما و رسانه شما ندارم و تلفن را روی خبرنگار قطع کردند.

این نخستین بار نیست که مسئولان شهری، تلفن را روی خبرنگار قطع کرده‌اند و هیچ پاسخی درباره آنچه در شهر می‌گذرد و حق مسلم شهروندان است نمی‌دهند.

زمانی که شخصی در یک کشور و یا در شهر مسئول می‌شود باید شناخت کافی روی رسانه‌ها و روزنامه‌ها داشته باشد تا جوابگوی خبرنگاران باشد. اگر مسئول یک کشور جواب خبرنگار را ندهد، مردم چگونه می‌توانند جواب سوال‌های خود را بگیرند؟

مترو

این جور که به نظر می‌آید، در متروی تهران هیچ کس نمی‌خواهد به خرابی‌های پله برقی واکنش نشان داده و پاسخ خبرنگار را بدهد. تا کی قرار است این خرابی‌ها ادامه دار باشد؟ شهردار تهران، در انتخاب مسئولان مترو و شهری دقت بیشتری داشته باشید و کسانی را انتخاب کنید که بتوانند جواب خبرنگار و مردم را بدهند و حدلقل اطلاعات کافی و لازم را برای پاسخگویی داشته باشند.

شهروندان به صورت روزانه از متروی تهران استفاده کرده و از نزدیک شاهد خرابی‌های این شهر زیر زمینی هستند. با گرم شدن هوا، شاهد هستیم که بسیاری از کولرها و تهویه‌های واگن‌ها خاموش بوده و مردم در گرمای شدید روزانه سفر می‌کنند. خوب است مسئولان مترو، فکری به حال کولر و دستگاه‌های تهویه کنند تا مسافران محترم مترو با دردسر مواجه نشوند.

افراد مسن بسیاری با مترو سفر می‌کنند. بارها مشاهده شده است به دلیل خاموشی پله برقی و خرابی آسانسورها، مجبور به استفاده از پله شده و دردسرهای بسیاری را تحمل کرده‌اند. هزینه‌های میلیاردی در مترو تهران صرف چه چیزهایی می‌شود؟ اینکه فقط واگن افزوده شود به چه دردی خواهد خورد؟ واگن بدون امکانات به درد هیچ شهروندی نخواهد خورد.

مقادیری از این بودجه میلیاردی را صرف راه‌اندازی پله برقی و نصب آسانسور و همچنین تهویه کنید تا شهروندان اندکی از مسئولان شهری و اقداماتی که انجام داده می‌شود حس رضایت داشته باشند. هیچ مسافری از وضعیت مترو راضی نیست. تمام مسافران از دیر رسیدن قطار شکایت دارند. بارها و بارها در ایستگاه تئاتر شهر، ۱۰ دقیقه منتظر آمدن قطار بوده‌ایم و زمانی که به ایستگاه رسید جای سوزن انداختن هم نبود.

چطور مسئولان مترو نمی‌توانند ساعت ورود و خروج قطار به ایستگاه‌ها را ساماندهی کنند؟ مگر کاری دارد؟ اگر مشکل کمبود واگن است، ما منتظر هستیم تا این واگن هایی که قرار داد آنها را بسته‌اید وارد شوند تا ببینیم این مشکل را برطرف می‌کنید یا خیر؟ جناب زاکانی شهردار محترم تهران، اندکی صدای مسافران مترو را بشنوید و حداقل در طول هفته ۲ بار با مترو به محل کارتان بروید.

منبع: گسترش نیوز