به گزارش اکونا پرس،

علاقه پرسپولیس به فروش منشا، از همان فصل پیش مشخص بود. گادوین منشا که به عنوان ستاره پیکان و یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر به پرسپولیس پیوست، نتوانست انتظارات برانکو را برآورده کند و از همان فصل پیش، زمزمه فروش او شنیده می‌شد. محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات، این پروسه را برای چند ماه عقب انداخت و حالا برانکو قبل از خرید جانشین، مجوز فروش منشا را صادر کرده است. دلایل فروش منشا توسط باشگاه، نشان می‌دهد چرا آن‌ها قبل از رسیدن به توافق با یک مهاجم بزرگ داخلی یا خارجی، نام منشا را در لیست خروج گذاشته‌اند.

موضوع اصلی که باعث شده پرسپولیس اصرار به خروج منشا داشته باشد، رقم بالای قرارداد اوست. بر اساس اعلام خبرگزاری‌های داخلی، منشا فصل پیش قراردادی 350 هزار یورویی با پرسپولیس بست و این فصل، 20 درصد به این رقم اضافه می‌شود و به 420 هزار یورو می‌رسد. به پول ایران، این رقم بیشتر از 5 میلیارد و 200 میلیون تومان است. پرسپولیس در نیم فصل اول، موظف به پرداخت 2 میلیارد و 600 میلیون به این بازیکن بوده و در نیم فصل دوم هم باید همین رقم را بپردازد. بالا رفتن قیمت دلار، حسابی پرسپولیسی‌ها را در مورد منشا به دردسر انداخته و آن‌ها با پول منشا، می‌توانستند حداقل دو فوق ستاره داخلی بخرند. اگر همین حالا منشا از پرسپولیس توافقی جدا شود و به تیم جدیدی برود، پرسپولیسی‌ها 2 میلیارد و 600 میلیون برای خرید مهاجم در نیم فصل دوم صرفه جویی کرده‌اند.

منشا در ازای این رقم، حداقل در لیگ برتر کمک چندانی به پرسپولیس نکرده و همین انگیزه باشگاه برای نگه داشتنش را به حداقل می‌رساند. او در نیم فصل اول لیگ برتر، فقط یک گل به فولاد زد و شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی و کمال کامیابی‌نیا هافبک دفاعی پرسپولیس هم در گلزنی از او موفق‌تر بوده‌اند. منشا در هر بازی زیاد شوت می‌زند و فقط علیپور در پرسپولیس، شوت‌های بیشتری از او زده اما نشانه گیری این شوت‌ها، آنقدر ضعیف بوده که فقط یکی از آن‌ها گل شود.

آمار متریکا نشان می‌دهد منشا در سایر آیتم‌ها هم زیاد موفق نبوده است. او در جریان بازی، با 36 لمس توپ و دقت 67 درصدی، یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس محسوب می‌شود و در حفظ توپ کمکی به تیمش نمی‌کند. 5 بازیکن از او بیشتر پاس کلیدی داده‌اند و با وجود قدرت بدنی بالا، در بین بازیکنان اصلی 6 نفر از او بیشتر نبردهای‌شان در هر مسابقه را می‌برند. تنها موفقیت منشا، شوت‌های پرتعداد اوست که زدن فقط یک گل، نشان می‌دهد آن‌ها هم به موفقیت نرسیده‌اند.

در بررسی آماری، منشا با نمره 6.56 از سایت متریکا دوازدهمین بازیکن فصل پرسپولیس بوده است. در نمرات کیفی سایت نود هم، فقط دو بازیکن اصلی پرسپولیس نمره‌ای بدتر از او دارند. با این شرایط، عجیب نیست که اولین هدف باشگاه پس از باز شدن پنجره، کنار گذاشتن او باشد. مگر اینکه نداشتن پیشنهاد و قرارداد سفت و سختی که با باشگاه دارد، یک نیم فصل دیگر منشا را در پرسپولیس ماندگار کند.