به گزارش اکونا پرس،در نیم فصل اول لیگ برتر 58 گل با ضربات سر به ثمر رسید، حدود یک چهارم گلهادر بین تیم های سرزن لیگ سپاهان پرچمدار بود. تیمی که با حضور استنلی کی‌روش به خوبی از قدرت هوایی خود استفاده کرد و یکی از دلایل اصلی صدرنشینی سپاهان همین قدرت سرزنی این تیم بود.

سپاهان در نیم فصل اول 14  گل با سر زد، به مراتب بیشتر از هر تیمی. بارها با ارتش هوایی خود حریفان را مغلوب کرد. جالب اینکه نیمی از گلهای سپاهان با ضربات سر به ثمر رسیده است.

پدیده، تیم دوم جدول، هم از این نظر خوب کار کرد و 7 گل زد. تیم سوم سرزن لیگ پارس جنوبی است با زدن 6 گل با ضربات سر.

نساجی، ماشین سازی، سایپا، تراکتورسازی، پیکان و پرسپولیس هم چهار گل زدند. اکثر تیم های بالای جدولی در زدن گل با سر موفق بودند.

استقلال اما کارنامه ضعیفی دارد، این تیم حتی یک گل هم با ضربه سر به ثمر نرساند. استقلال، استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان سه تیمی بودند که حتی یک گل هم با سر نزدند.

سپیدرود رشت و نفت مسجد سلیمان هم تنها یک بار با سر گل زدند.

سپاهان همانطور که با ارتش هوایی خود 14 گل زد در آنسو حتی یک گل هم با ضربه سر دریافت نکرد؛ آماری بی نظیر. در بین 16 تیم لیگ برتر فقط سپاهان با سر گل نخورده است. پرسپولیس هم تنها یک بار با ضربه سر حریفان دروازه‌اش باز شده است.

بدترین آمار را در این زمینه سپیدرود رست با دریافت 8 گل داشته است. نفت مسجد سلیمان، سایپا و نفت مسجد سلیمان هم 5 گل با سر خوردند. این آمار نشان می دهد معمولا تیم‌هایی که با سر کم گل می‌زنند به دلیل همین نقطه ضعفشان گلهای زیادی هم با ضربات سر دریافت می کنند. نمونه کامل این موضوع سپیدرود است که 8 گل با سر خورد و تنها یک گل با سر زد.

استقلال البته در این زمینه کمی شرایط متفاوتی داشته است. درست است که این تیم با سر گل نمی زند ولی  تنها دو گل با سر خورده است. جالب اینکه استقلال از ۵ گل غیر پنالتی که خورده ۲ گل با سر بوده؛ یعنی ۴۰ درصد گلهای دریافتی. این تیم اگر می خواهد قهرمان شود باید در این زمینه پیشرفت کند.

استنلی کی‌روش آقای گل دور رفت لیگ در نیم فصل اول آماری فوق العاده داشته است و 8 گل از 9 گل این بازیکن با ضربه سر حاصل شد.

یونس شاکری از پدیده دومین سرطلایی لیگ هجدهم با 4 گل است. شاکری هم فقط یک گل خود را با سر نزده است.