به گزارش اکونا پرس، تیم ملی ایران لحظه به لحظه رویای 40 ساله خود برای کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نزدیک می‌شود و هیجانات این اتفاق بزرگ در چشم هواداران و بازیکنان تیم ملی ایران موج می‌زند تا مثبت‌ترین لبخند‌ها از تهران به ابوظبی برسد و فضای نه‌چندان خوب روزهای گذشته، بدل به فضایی آرام و شیرین‌ شود.

شاگردان کارلوس ‌کی‌روش در دیداری دراماتیک که انواع و اقاسم اتفاقات را در خود جای داده بود، توانستند با عبور از عمان سرسخت با نتیجه 2_0، خود را به مرحلۀ 1/4نهایی برسانند و برابر حریفی قرار بگیرند که 15 سال پیش در همین تورنمنت، به شکلی مأیوس کننده حذف شده بودند، دیداری که بهترین راهنمایی برای یادآوری آن، ضربه چیپ یحیی گل‌محمدی در ضربات پنالتی و هدر رفتنش و آغاز سیل اشک و حسرت ملی‌پوشان است!

این بار اما ماجرا کمی متفاوت است، ایران 2019  با ایران 2004 سراپا تفاوت دارد و شرایط برای هیچ‌کدام از دو تیم یکسان نیست و آنها با فسلفه و سبک جدیدی خود را به امارات رسانده‌اند تا نوستالژی‌ترین نبرد جام ملت‌های آسیا، در امارات متحده عربی شکل بگیرد و بوی انتقام یوزهای ایرانی، شهر ابوظبی را فرا بگیرد.

چین با مارچلو لیپی در ابتدای جام هفدهم به عنوان یک مدعی بزرگ شناخته می‌شد، اما پس از آنکه آنها در مرحلۀ گروهی شخصیت و قدرت خود را به نمایش کشیدند، مردان پکن خیلی‌ها را از خود دلسرد کردند تا اژدهای جام هفدهم با ریزش مخاطب بسیاری روبرو شوند و در حد تیمی اسم و رسم دار فقط ظاهر شوند! حضوری که احتمالاً تا مرحلۀ 1/4 نهایی بیشتر ادامه نخواهد داشت و آنها قربانی جدید یوزهای تهران خواهند شد!

چینی‌ها در دیدار برابر تایلند نشان دادند که تحت فشار بسیار بی‌تجربه و ناموفق ظاهر می‌شوند و می‌توانند هر فاجعه‌ای را به بار بیاورند! چرا که تایلند در مواجهه با آنها بسیاری از نقاط ضعفشان را به تصویر کشید و کار را برای دیگر رقبای این تیم ساده کرد، شاید حضور مردی بزرگ چون مارچلو لیپی اینگونه به آنها اعتبار بخشیده باشد، چرا که بدون او، چین فقط یک تیم معمولی است و بهترین فرصت فراهم خواهد بود تا انتقامی که برای حاصل شدنش 15 سال صبر کردیم، حاصل شود و تقلبی‌سازهای آسیا، طعم ضرب شصت ایران را بچشند و گونه‌های خیس یحیی گل‌محمدی برای همیشه پاک شود و بر لبانش لبخند بنشیند.