به گزارش اکونا پرس،

 به گزارش اکونا پرس،محرومیت مهدی طارمی از بازی نیمه نهایی با ژاپن، خبر تلخی برای تیم ملی بود. طارمی باز هم بخاطر خصوصیات عجیبش کار دست ایران داد و در بازی بزرگ نیمه نهایی، کی‌روش او را در اختیار نخواهد داشت. در لیست تیم ملی بازیکنان آماده‌ای مثل ترابی و قدوس برای جانشینی طارمی وجود دارند اما او در این جام نشان داد کیفیتی، متفاوت با بسیاری از بازیکنان آسیایی دارد.

مهدی طارمی در این جام، روی 6 گل تاثیر گذاشته است. فقط معز علی ستاره قطر با 7 گل و یک پاس گل، توانسته بیشتر از او گل بزند و گل بسازد. آن هم در حالی که طارمی، مقابل عراق استراحت کرد و در بازی با یمن خیلی زود تعویض شد. طارمی در مجموع 363 دقیقه به میدان رفته و برای هر گل یا پاس گل، فقط 60 دقیقه زمان لازم داشته است.

طارمی در بازی اول با یمن دو گل زد. گل اول او ریباند شوت آزمون بود و گل دومش، با ضربه سر زده شد.بازی باچین هم طارمی، گل اول ایران را روی پاس عالی آزمون زد. گل‌سازی‌های طارمی، به اندازه گلزنی او پررنگ بودند. در بازی با یمن طارمی پاس گل آزمون را برای او فرستاد. بازی با عمان، پنالتی که گرفت ایران را از زیر فشار خارج کرد و دژاگه توانست گل دوم را بزند. بازی باچین هم دقایق پایانی بازی، طارمی خودش توپ را از مدافع چین ربود و با پاسی دقیق، انصاری‌فرد را در موقعیت تک به تک قرار داد.

بعد از معز و طارمی، سردار آزمون دیگر بازیکن ایران با تاثیرگذاری روی 5 گل در رده بعدی قرار دارد. آزمون 4 گل زده و یک پاس گل داده و در غیاب طارمی، مقابل ژاپن وظایف سنگین‌تری خواهد داشت. سردار آزمون مقابل یمن یک گل زد. مقابل ویتنام با دابلی که کرد، ایران را به پیروزی رساند. امروز و در بازی با چین هم او روز فوق العاده‌ای داشت و با دو توپ ربایی، یک گل زد و یک گل برای تیم ملی ساخت.

سه گل تیم ملی هم، حاصل همکاری مشترک طارمی و آزمون بوده‌اند. بازی اول مقابل یمن، طارمی پاس تک گل آزمون را داد و گل اول طارمی، روی ریباند شوت آزمون زده شد. امروز هم گل اول تیم ملی با پاس آزمون و ضربه نهایی طارمی بدست آمد. آزمون بازی بعد با ژاپن، باید بدون طارمی بتواند حریف بزرگ ایران را کنار بزند، تا دوباره در بازی فینال، زوج او و طارمی برای پایان حسرت 43 ساله تیم ملی شکل بگیرد.