به گزارش اکونا پرس،

استان خوزستان با پنج تیم حضور در لیگ برتر را تجربه کرده است؛ فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، استقلال اهواز، استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان.

در این 17 دوره لیگ برتر، سه بار جام قهرمانی اهواز رفته بود. نمایندگان خوزستان چند مرتبه‌ای هم در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. چندین ملی‌پوش هم از این تیم‌ها به تیم ملی رسیده‌اند.

در آستانه آغاز نیم فصل دوم لیگ برترتیم های فولاد، استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان.

تیم منتخب بازیکنان تیم‌های خوزستانی در تاریخ لیگ برتر انتخاب شده است.

دروازه‌بان: ابراهیم میرزاپور( فولاد خوزستان/ استقلال اهواز)

سالها یکی از چهره‌های شاخص فوتبال بود. این دروازه‌بان اصالتا لرستانی در فولاد چهره شد و به تیم ملی رسید. او هشت سال در فولاد بازی کرد و در پنج فصل ابتدایی لیگ برتر دروازه‌بان اول فولاد بود. او در لیگ ششم گلر استقلال اهواز بود و عملکرد مناسبی هم در این تیم داشت اما خیلی زود مصدوم شد. میرزایور در شرایطی در جام جهانی 2006 به میدان رفت که یکی از نمایندگان فولاد در آن تیم بود. 71 بازی ملی در کارنامه میرزاپور دیده می شود. میرزاپور با فولاد در لیگ چهارم قهرمان شد و دو بار هم در رده سوم قرارگرفت.

دفاع راست: حسین کعبی( فولاد خوزستان/ صنعت نفت آبادان/ استقلال خوزستان)

حسین کعبی در قهرمانی فولاد در لیگ غایب بود، با این حال او یکی از نمادهای فوتبال خوزستان محسوب می شود. کعبی در همان جوانی از فولاد به تیم ملی رسید و با 84 بازی ملی یکی از با سابقه‌ترین خوزستانی‌ها در تاریخ ملی است. کعبی پس ازبازی برای فولاد در لیگ برتر بازی برای صنعت نفت و استقلال خوزستان را هم تجربه کرد.

دفاع وسط: محمد طیبی(استقلال خوزستان)

در کارنامه خوزستانی‌ها سه قهرمانی در لیگ برتر دیده می شود. دو قهرمانی برای فولاد و یک قهرمانی برای استقلال خوزستان. محمد طیبی، کاپیتان سابق استقلال خوزستان یکی از ارکان اصلی قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم بود. طیبی چهار فصل برای استقلال خوزستان در لیگ برتر بازی کرد و از این تیم به تیم ملی هم رسید. او در حال حاضر بازیکن تراکتورسازی تبریز است.

دفاع وسط: عبداله کرمی(فولاد خوزستان)

این فصل ششمین فصل بازی عبداله کرمی برای فولاد در لیگ برتر است. این مدافع یکی از عوامل قهرمانی فولاد در لیگ سیزدهم بود. کرمی پس از قهرمانی با فولاد به سپاهان رفت. او دو فصل پیش به فولاد برگشت. این حضور، سومین مقطع حضور این مدافع باکیفیت در فولاد است. کرمی به فولاد کمک کرده که در این فصل هم یک تیم بالانشین باشد.کرمی باسپاهان نیز به قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴-۱۳۹۳ رسید

دفاع چپ: علی بداوی( فولاد خوزستان/ استقلال اهواز)

یکی دیگر از چهره‌های شاخص فوتبال خوزستان؛ این مدافع چپ سابقه بازی در دو تیم خوزستانی در لیگ برتر را دارد. بداوی البته برای صنعت نفت در لیگ دسته اول هم بازی کرده است. بداوی یکی دیگر از ملی پوشان نسل طلایی فولاد بود و 26 بازی ملی در کارنامه‌اش دیده می شود. بداوی با فولاد قهرمان لیگ شد و با استقلال اهواز به نایب قهرمانی رسید.

هافبک وسط: امید شریفی‌نسب(صنعت نفت آبادان/ فولاد خوزستان)

این هافبک معروف خوزستانی‌ها در صنعت نفت آبادان چهره شد. شریفی نسب لیگ برتر را با پیراهن فولاد آغاز کرد. در چهار فصل ابتدایی لیگ بازیکن فولاد خوزستان بود و با این تیم به یک قهرمانی و دو سومی رسید. شریفی نسب پس از چند سال حضور در سایپا و قهرمانی با این تیم در لیگ برتر در لیگ دهم به صنعت نفت آبادان برگشت. دو فصل پیراهن صنعت را به تن کرد و در نهایت کفشهایش را آویخت

هافبک: ایمان مبعلی(فولاد خوزستان/ استقلال خوزستان)

ایمان مبعلی یکی دیگر از نمادهای فوتبال خوزستان است. این بازیکن در فولاد چهره شد، با این تیم به قهرمانی رسید و جایی در تیم ملی برای خودش دست و پا کرد. مبعلی بازی در استقلال خوزستان را هم تجربه کرده است. مهندس خوزستانی ها 60 بازی ملی در کارنامه دارد، علاوه بر قهرمانی با فولاد او دو سومی هم با این تیم دارد، این فصل هم به عنوان مربی در فولاد می باشد.

هافبک: بختیار رحمانی(فولاد خوزستان)

از ارکان اصلی قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم بود. او آنقدر در آن فصل خوب کار کرد که راهی جام جهانی 2014 هم شد. بختیار هشت سال بازیکن فولاد بود و در قهرمانی این تیم در سال 1393 بازوبند کاپیتانی تیم را بر بازو می بست. او برای سربازی از فولاد جدا شد و در فصل قبل بازگشت نه چندان موفقی به تیم سابقش داشت. احتمال اینکه رحمانی دوباره در فوتبال خوزستان دیده شود کم نیست.

مهاجم: میلاد میداوودی(استقلال اهواز/ استقلال خوزستان)

در استقلال اهواز چهره شد و به تیم ملی ایران هم رسید. این بازیکن مسجد سلیمانی با درخشش فوق العاده در استقلال اهواز نام خود را در فوتبال ایران مطرح کرد. میداوودی با استقلال اهواز در آستانه قهرمانی در لیگ هم قرار گرفت. او یکی از ارکان نایب قهرمانی استقلال اهواز در لیگ ششم بود. میلاد 24 گل برای استقلال اهواز در لیگ برتر زد و راهی استقلال تهران شد. او با استقلال خوزستان هم در لیگ برتر حضور داشته است. میداوودی هم اکنون با نفت مسجدسلیمان در لیگ دسته اول حضور دارد. اگر با این تیم لیگ برتری شود می تواند بازی در سومین تیم خوزستانی‌اش در لیگ برتر را تجربه کند. او 29 بازی ملی هم دارد.

مهاجم: رضا نوروزی(فولاد خوزستان/صنعت نفت آبادان)

رضا نوروزی چرا باید در تیم منتخب بازیکنان خوزستانی قرار بگیرد؟ دلیلش روشن است او رکوردی در لیگ برتر خلق کرده که همچنان جاودانه است. نوروزی در لیگ دهم با زدن 24 گل با پیراهن فولاد آقای گل لیگ ایران شد. رکوردی که فعلا کسی به آن نزدیک نشده است. نوروزی با 33 گل بهترین گلزن تاریخ فولاد در لیگ برتر است. یک مصدومیت شدید این بازیکن اهوازی را از فرم مطلوب خودش دور کرد، او فصل قبل برای صنعت نفت آبادان بازی کرد. او شش بازی ملی هم دارد.

مهاجم: فریدون فضلی( استقلال اهواز)

استقلال اهواز به لطف گلهای فریدون فصلی تنها یک قدم تا قهرمانی لیگ برتر فاصله داشت اما در نهایت یک اشتباه داوری مانع تاریخ سازی اهوازی‌ها شد. فضلی دو فصل برای استقلال اهواز بازی کرد و با زدن 30 گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه در لیگ برتر است. عنوانی که بعید است در سالهای آینده هم از دست او خارج شود.