به گزارش اکونا پرس،

در تاریخ پر افتخار فوتبال ایران در آسیا، تاکنون هفت بازیکن موفق به عبور از مرز صد بازی ملی و قرار گرفتن در باشگاه صدتایی های ایران شده اند که همه این هفت بازیکن در قرن بیست و یکم به این موفقیت دست یافتند.

احسان حاج صفی به عنوان بازیکنی که تاکنون در هیچ یک از تیم های پرطرفدار پایتخت بازی نکرده، موفق به عبور از 104 بازی ملی در دیدار با چین شد. او در حالی به این تعداد بازی ملی دست یافت که تنها 29 سن دارد و لقب جوانترین بازیکن را در بین حاضران در باشگاه صدتایی های تیم ملی به دست می آورد.

در جدول بیشترین بازی های ملی برای ایران جواد نکونام (151 بازی)، علی دایی (149 بازی)، علی کریمی (127 بازی)، جلال حسینی (116 بازی)، مهدی مهدوی کیا (110 بازی)،  احسان حاج صفی (104 بازی) وآندرانیک تیموریان (101 بازی) قرار گرفته اند.

بدون شک احسان حاج صفی در 29 سالگی دارای آمادگی و تجربه بسیار خوبی است و جزء بازیکنان اصلی تیم ملی ایران محسوب می شود و کی روش به بازی او اعتقاد دارد. با این حساب حاج صفی تا چندی بعد می تواند به مرز 116 بازی ملی برسد و حداقل در جمع چهار بازیکن برتر از حیث بیشترین بازی ملی قرار بگیرد.

حاج صفی که در 17 سالگی نخستین بازی ملی خود را برای تیم ملی انجام داد، این شانس را دارد که تا 5، 6 سال آتی در تیم ملی بازی کند و حتی بازیکنان بزرگی همچون علی دایی و جواد نکونام را که بیشترین بازی ملی را انجام داده اند، پشت سر بگذارد.

حاج صفی تاکنون در دو جام جهانی 2014 و 2018 و همچنین سه جام ملت های 2011 و 2015 و2019به میدان رفته .

البته حاج صفی در بین بازیکنان حاضر در باشگاه صدتایی ها گل های کمتری را به ثمر رسانده است و تنها 6 بار برای تیم ملی ایران گل زده که از این حیث پایین تر از سید جلال حسینی و آندرانیک تیموریان قرار دارد که هر دو مدافع و هافبک دفاعی بودند.

احسان حاج صفی در حضور بازیکنانی مانند شجاعی و دژاگه که سن و سال و تجربه بیشتری نسبت به او دارند، کاپیتان سوم تیم ملی است و به زودی با کنار رفتن این بازیکنان به کاپیتان اصلی تیم ملی تبدیل خواهد شد.

بازیکن تراکتورسازی در صورتی که در 29 سالگی و در جام ملت های آسیا به به همراه تیم ملی به مقام قهرمانی آسیا برسد، به افتخاراتی دست خواهد یافت که پیش از او بازیکنان بزرگی همچون علی دایی، علی کریمی، جواد نکونام، عابدزاده، مهدوی کیا و .. دست نیافتند.