به گزارش اکونا پرس،

پیش از جام ملت‌های آسیا بحث بر سر ادامه حضور مهدی تاج در سمت ریاست فدراسیون فوتبال افزایش یافته بود و تصور می‌شد با توجه به تصویت و اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان که باعث برکناری خیلی از مدیران سیاسی، ورزشی و دیگر حوزه‌ها شده بود، مهدی تاج نیز به واسطه بازنشسته بودن از سمت خود کنار رود.

با این حال تلاش فدراسیون فوتبال در آن مقطع با ارائه سند مربوط به جانبازی مهدی تاج و شرایط حساس تیم ملی با توجه به شروع جام ملت‌ها و تبعات احتمالی این برکناری مانع از ورود دستگاه‌های اجرایی شد.

اکنون اما با حذف تیم ملی در جام ملت‌ها سوال بزرگ در خصوص ریاست فدراسیون فوتبال بار دیگر مطرح شده است؛ مهدی تاج رفتنی شد؟

مهدی تاج که سال‌ها سابقه ورزشی با حضور در باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس، نائب رییسی فدراسیون فوتبال و ریاست سازمان لیگ و ... را در کارنامه دارد، در یکی از حساس‌ترین تورنمنت‌هایی که به نظر می‌رسید با توجه به امکانات لازم در نظر گرفته شده و همچنین بکارگیری از تجربیات کارلوس کی‌روش در هشتمین سال حضورش در نیمکت ایران، به افتخار دست یابد اما شرایط به شکل دیگری پیش رفت.

مهدی تاج که روزهای پرحاشیه‌ای را در خلال جام ملت‌ها پشت سر گذاشت و با رفت و آمدهای پیاپی خود در مسیر امارات - تهران و بالعکس به یک مدیر پروازی در این تورنمنت تبدیل شده بود، شب گذشته به استقبال کادرفنی و کاروان تیم ملی رفت و برخورد گرمی با بازیکنان و کارلوس کی‌روش نیز داشت. اکنون با فروکش کردن تب حذف تیم ملی و روزهای آرام پیش رو به نظر می‌رسد او در برابر یک تصمیم بزرگ قرار گرفته باشد و احتمال اینکه از صندلی ریاست کنار برود نیز زیاد باشد.

ماجرای مربوط به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در کنار دیگر مسائل حاشیه‌ای شکل گرفته در فدراسیون فوتبال و ماجراهای مربوط به فدراسیون و وزارت ورزش مساله‌ای است که جایگاه او را در ریاست فدراسیون از استحکام سابق دور نگه داشته است و بعید نیست بعد از کارلوس کی‌روش باید در انتظار بزرگترین تغییر در شاکله فوتبال ایران با برکناری یا استعفای رییس فدراسیون بود.