به گزارش اکونا پرس،قهرمان دو دوره‌ی گذشته‌ی لیگ برتر پرسپولیس، نیم فصل دوم لیگ هجدهم را در تهران برابر پدیده برگزارمی‌کند.

سرخپوشان پایتخت در هفته‌ی شانزدهم  رقابت‌های لیگ برتر میزبان پدیده مشهد هستند. پدیده‌ای‌ها این فصل یحیی گل‌‌محمدی بازیکن و سرمربی اسبق پرسپولیسی‌ها را روی نیمکت خود می‌بینند و امیدوار هستند با او بتوانند نتایج خوبی را در لیگ برتر بدست آورند. تقابل یحیی گل‌محمدی با تیم سابقش پرسپولیس، بهانه‌ای شد تا عملکرد "گل‌محمدی" در زمان مربیگری مقابل سرخپوشان پایتخت را مورد بررسی قرار دهیم.

اولین باری‌ که "گل‌محمدی" به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیسی‌ها قرار گرفت، به بازی برگشت صبا مقابل پرسپولیس در هفته‌ی ما قبل پایانی لیگ هفتم برمی‌گردد. هدایت پرسپولیسی‌ها در آن روزها بر عهده‌ی "افشین قطبی" بود و آن‌ها برای قهرمان شدن، نیاز مبرمی به پیروزی در آن بازی داشتند. "یحیی" هم چند هفته‌ای بود که به عنوان مربی-بازیکن هدایت صبا را برعهده گرفته بود و در سن 37 سالگی برای اولین بار تقابل با پرسپولیس را در سمت سرمربی تجربه می‌کرد. "گل محمدی" البته پیش از آن با پیراهن فولاد و صبا به عنوان بازیکن با تیم محبوبش سرشاخ شده بود. در نهایت در بازی پرسپولیس-صبا، پرسپولیس موفق شد از سد حریف خود بگذرد تا "یحیی" خاطره‌ای تلخ از اولین تقابل با پرسپولیس به عنوان سرمربی داشته باشد.

این سرمربی جوان در ادامه اما نتایج بهتری مقابل تیم سابقش گرفت. "یحیی" پس از بازنشستگی به ترتیب سرمربی تربیت یزد و نساجی شد. "گل‌محمدی" در لیگ دوازدهم دوباره هدایت صبا را برعهده گرفت و به لیگ برتر برگشت. صبایی‌ها با هدایت "یحیی" در آن سال با نتیجه‌ی 2 بر صفر توانستند از سد پرسپولیس که "مانوئل ژوزه" را روی نیمکت خود می‌دید، بگذرند. "یحیی" با توجه به عملکرد خوبی که داشت در همان فصل از صبا به پرسپولیس آمد و ابتدا به عنوان مربی در این تیم کار خودش را آغاز کرد و بعد از چند هفته که "مانوئل ژوزه" از باشگاه پرسپولیس رفت، "یحیی گل‌محمدی" سرمربی این تیم شد. عمر سرمربیگری "یحیی" در پرسپولیس کمتر از یک فصل بود و بعد از آنکه در پایان فصل فینال جام حذفی را در ورزشگاه آزادی در ضربات پنالتی به سپاهان باختند و نتوانستند قهرمان شوند، کار او هم در پرسپولیس به پایان رسید.

"یحیی گل‌محمدی" بعد از اینکه در لیگ دوازدهم سرمربی پرسپولیس بود، با جدایی از پرسپولیس برای لیگ سیزدهم به باشگاه نفت تهران رفت. اولین تقابل "یحیی" با پرسپولیس بعد از رفتن او از این تیم با پیروزی یک بر صفر نفتی‌ها مقابل پرسپولیس در هفته‌ی ششم لیگ سیزدهم همراه بود. پرسپولیسی‌ها در سالی که "یحیی" در نفت تهران حضور داشت، نتوانستند نفت تهران را در دو بازی‌ای که با آن‌ها در لیگ برتر انجام دادند، ببرند. در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر تا به الان، 11 بار "یحیی‌ گل‌محمدی" به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرار گرفته است. در 11 تقابل "یحیی گل‌محمدی" مقابل پرسپولیس . "یحیی" مقابل پرسپولیس 4 برد به دست آورده و 5بار هم پرسپولیسی‌ها موفق شده‌اند مقابل "یحیی گل‌محمدی" به پیروزی برسند. در تقابل‌های "یحیی" مقابل پرسپولیس 2 بار هم بازی به تساوی کشیده شده است.

در لیگ پانزدهم "یحیی گل‌محمدی" که سرمربی ذوب‌آهن اصفهان بود، قهرمانی را از پرسپولیسی‌ها گرفت. در آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر، "یحیی" در 2 بازی رفت و برگشت 4 امتیاز از پرسپولیس گرفت و پرسپولیسی‌ها فقط یک امتیاز از ذوب‌آهن "یحیی" در آن فصل گرفتند. از طرفی ذوب‌آهنی‌ها در دو بازی رفت و برگشت در آن فصل به استقلال خوزستان باختند و باخت هفته‌ی آخر آن‌ها مقابل استقلال خوزستان موجب اعتراض هواداران پرسپولیس که با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان تیمشان نایب قهرمان لیگ برترشده بود، شد. در آن فصل اگر پرسپولیسی‌ها در بازی رفت در ورزشگاه آزادی مقابل ذوب‌آهن تن به شکست نداده بودند، با "برانکو ایوانکوویچ" اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را یک فصل زودتر بدست می‌آوردند.

یحیی گل‌محمدی" در جام حذفی هم 2 بار پرسپولیسی‌ها را حذف کرده و مانع از قهرمانی این تیم شده است. تیم او ذوب‌آهن، یکبار در ورزشگاه آزادی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل 94_93 با گل دقایق پایانی "کارلوس سانتوس" با نتیجه‌ی 2 بر یک پرسپولیس را شکست داد و مانع از رسیدن آن‌ها به فینال جام حذفی شد. یکبار هم در مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی فصل 95_94 همراه با ذوبی‌ها 2 بر صفر از سد پرسپولیس گذشتند و آن‌ها را حذف کردند.

در 11 تقابل "یحیی گل‌محمدی" با پرسپولیس در لیگ برتر، پرسپولیسی‌ها بیشتر گل زده‌اند. سهم سرخپوشان پایتخت مقابل تیم‌های "گل‌محمدی" 13 گل بوده است که به طور میانگین در هر بازی مقابل تیم‌های "یحیی" 1.3 گل زده‌ داشته‌اند. تیم‌های "یحیی گل‌محمدی" هم 10 بار موفق شده‌اند به پرسپولیسی‌ها گل بزنند که 3 گل کمتر از گل زده‌ی پرسپولیسی‌ها به آن‌ها بوده است و میانگین یک گل زده در هر بازی را مقابل پرسپولیس داشته‌اند.

در 4 تقابل آخر "یحیی گل‌محمدی" در لیگ برتر با پرسپولیس، او مقابل پرسپولیسی‌ها در کسب پیروزی ناکام بوده است و آخرین بردی که "گل‌محمدی" به عنوان سرمربی یک تیم مقابل پرسپولیس در لیگ برتر بدست آورده است، به لیگ پانزدهم و بازی رفت دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن بر می‌گردد که آن بازی را ذوبی‌ها با پنالتی بحث برانگیز دقایق پایانی که زدند با نتیجه 2 بر یک از پرسپولیس بردند.

پرسپولیس دربازی رفت توانست باگل علی پور به 3امتیاز باازرش دست یابد