به گزارش اکونا پرس،بازار خرید مهاجمِ غیرایرانی در لیگ برتر حسابی داغ است. مربیان لیگ برتری کمتر به مهاجمان ایرانی اعتماد می‌کنند و اکثرشان برای گلزنی روی بازیکنی غیرایرانی حساب می‌کنند. آقای گل لیگ کی‌روش استنلی برزیلی است که در سپاهان حسابی درخشیده است. بعد از او بیشترین گل را مهاجم خارجی تراکتورسازی به ثمر رسانده است. تراکتور که فصل را با زوج استوکس و لی‌اروین استارت زد، با جدایی لی‌اروین همچنان دنبال زوج خارجی استوکس می‌گردد.

جدایی تیام از استقلال، تلخ‌ترین خبری بود که در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی به هواداران این تیم اعلام شد. شفر هم برای پر کردن جای خالی تیام، سراغ یک مهاجم خارجی دیگر رفته بود. گرو ولی اصلا انتظارات را برآورده نکرد تا در پایان نیم‌فصل، دیگر جایی در این تیم نداشته باشد. جالب است که شفر بعد از گرو باز هم سراغ مهاجمان خارجی دیگر رفته و با گونکالوس و پاتوسی به توافق رسیده و درصدد راضی کردن منشا هم هست. برانکو هم مسیری شبیه به شفر را انتخاب کرده است. در روزهایی که منشا از این تیم جدا شد، پروفسور بودیمیر را جایگزین او کرد تا همچنان زوج علیپور یک بازیکن غیرایرانی باشد. مجید جلالی هم بعد از حضور در نساجی، اولین اقدامش خرید دافه شاگرد سابقش در پیکان بود. ذوب‌آهن که نیم‌فصل نخست ادی هرناندز را در نوک خط حمله داشت و سه گل هم برای این تیم زده بود، با جدایی این بازیکن سراغ کریستین اوساگوآنا رفت و این بازیکن را جذب کرد.

در خوزستانِ پر از استعداد هم شرایط به همین گونه است. لوسیانو پریرا مهاجم هدف فولاد خوزستان است که نیم‌فصل اول 6 گل هم زده بود. نفت آبادان هم فصل را با جاناتان بالوتلی و لوییز سوارز استارت زد.