به گزارش اکونا پرس،

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش نرخ بنزین، در رابطه با گرانفروشی کالا و خدمات پرونده‌هایی در تعزیرات تشکیل شده و در صورت تشکیل، بیشترین موارد در چه حوزه‌ای بوده است؟ اظهار کرد: پرونده‌ای که مشخص باشد به دلیل افزایش قیمت بنزین،‌ افزایش قیمت و گرانفروشی صورت گرفته، تاکنون نداشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به روال گذشته و قبل از افزایش قیمت بنزین هم از اینگونه موارد داشته‌ایم که هر روز تعدادی پرونده‌ آمده است که در بعضی از آنها گرانفروشی مطرح بوده و طی 10 روز گذشته هم همین وضعیت را داشته‌ایم، ولی افزایش محسوسی که مشخص باشد صرفا به دلیل افزایش قیمت بنزین، افزایش قیمت کالاها یا خدمات داشته‌ایم را تایید نمی‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در خصوص افزایش کرایه از سوی برخی از مسافربرهای شخصی با توجه به افزایش نرخ سوخت، گفت: تاکسیرانی با ما هماهنگ است و با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد که تاکسی‌ها هیچ افزایش قیمتی در هیچ مسیر و نقطه‌ای از تهران نداشته‌اند، اما در خصوص مسافربرهای شخصی به ما گزارش شده که افزایش قیمت داشته‌اند.

اسفنانی ادامه داد: با توجه به اینکه اینگونه اشخاص حق مسافرکشی ندارند، عمل آنها تخلف محسوب شده و خلاف قانون است. اینگونه مسافرکش‌ها مجوز مسافربری ندارند و به دنبال این هستیم که از طرق دیگر که مسئول و متصدی آنها هستند جلوی این کار گرفته شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در ادامه عنوان کرد: اگر از طریق قانون جلوی این اقدام گرفته نشود، ما نمی‌توانیم تک تک آنها را در تهران شناسایی کرده و جریمه کنیم.

اسفنانی خاطرنشان کرد: در صورتی که شخصی از مسافرکش‌های شخصی شکایتی داشته باشد و مشخصات اینگونه خودروها به ما اعلام شود، ما بلافاصله به آن رسیدگی کرده و حکم صادر می‌کنیم.  

وی به شهروندان اعلام کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه 135 سازمان تعزیرات اینگونه تخلفات را اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران همچنین در خصوص یک پرونده خودرویی، گفت: پرونده یک شرکت خودروساز داخلی در حال رسیدگی است و آرای آن قطعی نشده است.

اسفنانی افزود: در این زمینه حدود 2 هزار و 689 فقره شکایت واصل شده که تاکنون در خصوص هزار و 345 فقره از پرونده‌های آن حکم صادر شده و مابقی آن هم در حال رسیدگی است.