به گزارش اکونا پرس،

روزنامه شهروند نوشت: «صحبت درباره مخالفت سازمان صداوسیما با حضور کارلس پویول در ویژه‌برنامه ٢٠١٨ شبکه سه با تهیه‌کنندگی‌ عادل فردوسی‌پور هنوز در جامعه داغ‌ داغ است. رسانه ملی اخیرا با انتشار ویدیوی سفارشی ضبط‌ شده از سوی واسطه‌ای که پویول را به ایران آورد، به تمام شایعاتی که پیرامون مشکلات ظاهری پویول برای حضور در برنامه در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده بود، واکنشی تند نشان داد. این آیتم البته بدون هماهنگی عادل فردوسی‌پور تولید و در برنامه ٢٠١٨ پخش شد که با تعجب این مجری هم همراه بود. داستان پرداختی ٥٦٠‌ میلیون تومانی به پویول و مصوبه شورای ورزش صداوسیما درباره ممنوعیت حضور میهمانان خارجی در برنامه‌های ورزشی با هزینه‌های گزاف در روزهایی که مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، مهم‌ترین علت مخالفت با حضور پویول در برنامه بوده است. منتهی حالا شاید جالب باشد که بدانید حضور دیگو مارادونا و مانیش در برنامه فردوسی‌پور هم منتفی شده است!

وعده بزرگ عادل

عادل فردوسی‌پور از همان روزهای ابتدایی شروع پخش ویژه‌برنامه ٢٠١٨ به مردم وعده داده بود که برای مسابقات تیم‌ ملی میزبان میهمانان بزرگی در این برنامه خواهد بود. در روزهای ابتدایی هم با توجه به تأثیر برنامه‌های این مجری در تلویزیون و سوابقی که از خود برجای گذاشته در باور کسی نمی‌گنجید که چنین بحران و حاشیه بزرگی برای میهمانان برنامه عادل به وجود بیاید. اما از همان روزی که ساموئل اتوئو وارد ایران شد، فشارهای زیادی به وجود آمد و حتی نزدیک بود از ادامه حضور اتوئو در برنامه شبکه سه شب بازی ایران - مراکش جلوگیری شود که با مقاومت فردوسی‌پور این موضوع منتفی شد. بعد از آن هم برای بازی با اسپانیا، کارلس پویول بزرگ و شناخته‌ شده به ایران آمد که همه دیدند چه فاجعه‌ای درباره او به وجود آمد. منتهی این تمام داستان نبود و به جز این دو نفر قرار بود چهره‌های بزرگ و شناخته‌شده دیگری از دنیای فوتبال به تهران سفر کنند که هر کدام بنا به دلایلی که به آن خواهیم پرداخت حضورشان منتفی شد.

مارادونا ٣٠٠‌هزار دلار خواست

تصمیم عوامل تولید‌کننده و سیاست‌گذار ویژه‌برنامه ٢٠١٨ جام‌جهانی این بود که برای یکی از بازی‌های حساس تیم‌ ملی در جام‌ جهانی یا مسابقات آرژانتین مقدمات حضور دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان را فراهم کنند. همه چیز هم برای حضور او فراهم بود، منتهی او در حاشیه مذاکرات برای حضور در ایران درخواست دریافت مبلغ ٣٠٠‌هزار دلار را کرده بود و رایزنی‌ها برای گرفتن تخفیف از اسطوره بزرگ تاریخ دنیای فوتبال با هیچ نتیجه مثبتی همراه نشد. مارادونا علاوه بر ٣٠٠‌هزار دلار برای حضور در برنامه عادل،‌ خواهان پرداخت هزینه پرواز رفت و برگشت مسکو - تهران را هم کرده بود. به همین ترتیب پروژه بزرگ عادل فردوسی‌پور و همکارانش برای میزبانی از دیگو مارادونا با شکست همراه شد. البته مشکل بزرگ بالا رفتن قیمت دلار و اعتراض‌هایی‌ بود که در صورت پرداخت چنین پولی به مارادونا در جامعه به وجود می‌آمد!

مانیش پول گرفت و نیامد!

مانیش، یکی از ستاره‌های شناخته‌شده نسل طلایی فوتبال پرتغال است که در طول دوران بازیگری برای باشگاه‌های بزرگی چون چلسی، آتلتیکومادرید، ‌اینترمیلان، ‌اسپورتینگ لیسبون، ‌پورتو و ‌بنفیکا بازی کرده بود، در جام‌ جهانی ٢٠٠٦ آلمان هم در ترکیب تیم‌ ملی پرتغال در بازی مقابل ایران به میدان رفت. مانیش با این رزومه و سوابق درخشان، توافق نهایی با عوامل ویژه‌برنامه ٢٠١٨ را برای سفر به تهران انجام داده بود و حتی حدود ٧٠‌هزار دلار پول درخواستی‌اش به علاوه هزینه بلیت رفت و برگشت پرواز و ... هم از سوی اسپانسر برای کارشناسی بازی ایران - پرتغال پرداخت شده بود. مانیش که اتفاقا سابقه همکاری و ارتباط خوبی هم با کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم‌ ملی داشت، بهترین گزینه برای حضور در ایران بود که به خاطر مشکلات به وجود آمده و مخالفت صریح مسئولان سازمان صداوسیما با حضور میهمانان خارجی در برنامه‌های تلویزیون، برنامه سفرش به تهران کنسل شد.