به گزارش اکونا پرس،

به نقل  از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین مصدق، دیوان عدالت اداری را یکی از افتخارات نظام اسلامی دانست و افزود: یازدهمین نفری هستم که در طول این چهل سال مسئولیت این نهاد انقلابی را بر عهده گرفتم، و تنها مرجعی است که برای رسیدگی به تظلمات مردم از قدرت و حاکمیت است.

رئیس دیوان عدالت اداری حل مشکلات مردم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی دیوانی دانست و گفت: در سند تحول قضایی که با نظر ریاست محترم قوه قضاییه تنظیم شده، هم آمده است که اساسا حل مشکلات مردم از وظایف دستگاه قضایی می باشد و دیوان عدالت اداری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق به ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری که در آن صلاحیت و حدود اختیارات دیوان آمده است اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۵۰ درصد توان خود را برای ماده ۱۰ و ۵۰ درصد دیگر را برای مطالعه و پژوهش به جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش مهمی از اطاله دادرسی مربوط به تبادل لوایح با سازمان های مربوطه می باشد که زمان طولانی در پاسخگویی به لوایح و بی توجهی برخی سازمان ها به این موضوع، زمان رسیدگی را افزایش داده است.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان به ایجاد اتاق فکر با حضور نخبگان و تشکیل کار گروه های مشترک با سازمان ها و نهاد ها اشاره کرد و گفت: باید ساز و کاری ایجاد شود که مشکلات مردم توسط دستگاه های مربوطه و در خود دستگاه ها حل و فصل شود و نیازی به مراجعه به دیوان عدالت اداری نباشد که این مهم در برخی موارد نیاز به تصویب قانون جدید دارد و در برخی موارد نیز نیاز به اصلاح قوانین دارد.