به گزارش اکونا پرس،

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم بیان کرد: سد کهیر به طور متوسط ۱۸۰ میلیون متر مکعب آورد سالیانه دارد از لحاظ وسعت حجم مخزن ذخیره آبی، نزدیک به دو برابر حجم مخزن سد امیر کبیر یا همان سد کرج است.

منصور بیجار ادامه داد: این سد با هدف تأمین آب برای صنعت ، کشاورزی، آشامیدنی و محیط زیست، عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ در شهرستان کنارک با میزان سرمایه گذاری ۵۴۲ میلیارد تومان آغاز شد که هم اکنون در حال آبگیری است.

وی با بیان اینکه در مجموع این پروژه بیش از ۸۵ پیشرفت فیزیکی دارد افزود: تا کنون حدود ۶۹ میلیون یورو از محل صندوق توسعه اسلامی و ۷۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این سد هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی ارائه شده از سوی پیمانکار پروژه، همچنان تکمیل سد بتنی و سد زینچه ، خط لوله انتقال آب شرب، تصفیه خانه و تأسیسات وابسته و خط انتقال آب صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار داد که با تأمین ۱۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد تکمیل سد خواهیم بود.

بیجار ادامه داد: اجرای این طرح نه تنها برای بیش از ۸۰ نفر شغل ایجاد کرده است بلکه سبب جلوگیری از تخریب سیلاب های فصلی و هدر رفت آن، جذب توریسم و گسترش گردشگری در استان، ایجاد اشتغال وآموزش نیروی انسانی متخصص بومی در منطقه خواهد شد.