به گزارش اکونا پرس،

سردار رمضان شریف ۱۳ خردادماه در مراسم بزرگداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) با گرامیداشت یاد امام راحل(ره) و تمامی شهدای گلگون‌کفن ایران اسلامی، اظهار کرد: ایران اسلامی شخصیت‌های بزرگی را در طول تاریخ به خود دیده که مورد اقبال مردم واقع شدند، امام(ره) بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی اما یک استثناست و برتری ایشان بر همه کسانی که تا قبل از ایشان در این کشور ظهور و بروز داشتند، واضح و آشکار است.

وی با بیان اینکه امام(ره) احیاگر معنویت و دین‌گرایی و ارزش‌ها برای بشریت است، ادامه داد: امروز که ۳۴ سال از ارتحال ایشان می‌گذرد، بیانات، جهت‌گیری‌ها و راهبردهای ایشان که در وصیت‌نامه سیاسی و الهی ایشان نیز می‌بینیم، افق روشنی را در برابر جامعه بشریت گذاشته است.

شریف با تصریح اینکه نظام‌های ظالم جز به قلدری و ثروت‌اندوزی و استکبارپیشگی فکر نمی‌کنند، گفت: امام(ره) تعالیم پیامبران را که برخاسته از وحی الهی بود، برای ما احیا کردند و راه پیامبر اکرم(ص) و مشی مدیریتی امیرالمؤمنین(ع) را که برگرفته از قرآن کریم و منطبق با فطرت انسان‌هاست برای ما احیا کردند.

وی با بیان اینکه امام(ره) ملتی مقاوم را تربیت کردند، افزود: این ملت با عزمی راسخ از ۱۵ خرداد ۴۲ تا امروز باوجود تمامی طراحی‌ها و توطئه‌های دشمن، صراط مستقیم را رها نکردند بلکه استقامت کرده و هزینه پرداخت کردند؛ امروز ملت به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در طی ۳۴ سال گذشته از همیشه بالنده‌تر پیش می‌رود. امروز به برکت نور ولایت و خورشید امامت، رهبر معظم انقلاب آرمان‌های امام(ره) را تعقیب می‌کنند و همه غیظ دشمن دقیقاً برای همین است که ایشان ذره‌ای از آرمان‌های امام(ره) کوتاه نیامدند.

شریف با اشاره به اینکه «استقلال ملت ایران» کلیدواژه وصیت‌نامه سیاسی الهی امام(ره) است، توضیح داد: رهبر معظم انقلاب در طی این سال‌ها همواره اهمیت استقلال را گوشزد و از مسئولان مطالبه کرده‌اند که آرمان امام(ره) نیز همین بود؛ تداوم مشارکت مردم و اعتماد به نیروی عظیم مردم مسلمان ایران همواره مود تأکید امام(ره) بود که مقام معظم رهبری نیز دقیقاً همین خط مشی را داشته و مردم را همواره به عنوان محور حرکت و سرمایه اصلی انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: در تدابیر حکومتی امام(ره) در طول حیات و نیز وصیت‌نامه ایشان، همواره غفلت از دشمن یکی از مؤلفه‌های مورد تأکید ایشان بوده است و رهبر انقلاب نیز لحظه‌ای از توجه دادن ما به طراحی‌های دشمن غافل نبوده‌ و همواره ملت را به این مهم توجه می‌دهند.

شریف در بیان چرایی رویکرد دشمن به‌ویژه در سال‌های اخیر که تمام توان خود را برای تهاجم به جایگاه رهبری و شخص رهبر معظم انقلاب قرار داده است، افزود: علت این امر، تداوم راه امام(ره) توسط مقام معظم رهبری است؛ با نگاهی به تاریخ و سرنوشت برخی رهبران کشورها و ملت‌ها مانند مصر و لیبی و ... به نعمت رهبر انقلاب در کشورمان پی خواهیم برد که مردم به‌ویژه جوانان باید قدردان این نعمت باشیم.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال القای این موضوع به ملت ایران است که بگوید شما از انقلابی که در ایران کردید، بهره‌ای نبردید و اگر انقلاب نمی‌کردید شرایط بهتری داشتید و این القائات از سوی اپوزیسیون نیز که از هم پاشیده است، به مردم منتقل می‌شد؛ مردم ما که در ایران قبل از انقلاب زندگی می‌کردند دروازه‌های تمدن رژیم پهلوی را اعم از میزان برخورداری از برق، آب، جاده و زیرساخت‌ها به چشم دیده‌اند.

شریف با بیان اینکه مردم ایران در زمان پهلوی غارت‌زده بودند و چیزی نداشتند، ادامه داد: امام(ره) کشور را از لوث وجود خاندان منحوس پهلوی و ایادی خارجی آن گرفت و به صاحبان اصلی یعنی ملت ایران تقدیم کرد؛ امروز دشمنان از فاصله نسلی سوءاستفاده می‌کنند چرا که از جمعیت ۸۵ میلیونی کشور بالغ بر ۵۰ میلیون نفر دوران ستمشاهی طاغوت را ندیده‌اند و تصویری از شرایط قبل از انقلاب، از ظلم و جور، وابستگی، عدم آزادی و ... تصویری در ذهن ندارند.

وی بیان کرد: دشمنان همچنین به ملت ایران تأکید و القا می‌کنند که همین الان هم شرایط شما بحرانی است و به گونه‌ای تصویرسازی می‌کنند که تمام مشکلات و فقر و فلاکت فقط مربوط به داخل مرزهای ایران اسلامی است و سایر ملت‌ها و کشورها در رفاه و نعمت زندگی می‌کنند، این گزاره‌ای است که از سوی دشمن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز القا می‌شود تا تصویری بد را از شرایط زندگی مردم به ذهن جوانان متبادر کند.

شریف تصریح کرد: همه دنیا امروز با مشکلاتی مواجه هستند که قابل مقایسه با کشور ما نیست، امروز نگاهی به کشورهای پیشرفته اروپایی به ما نشان می‌دهد که در جریان جنگ اوکراین، دچار مشکلات عدیده از جمله در تأمین سوخت زمستان شدند و قیمت منابع غذایی در این کشورها تا چهار برابر افزایش یافت؛ ملت ما اما هشت سال به تنهایی در برابر امپراطوری غرب ایستاد و امنیت خود را تضمین کرد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور جدا شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: امام(ره) فرزندانی تربیت کرد که تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های انقلاب ایستادند و نظام شاهنشاهی که در زمان حکومت بر ایران سرزمین‌های زیادی را در قالب عهدنامه‌ها از خاک ایران جدا کرد نباید دم از ملیت بزند؛ پاسداران و ارتشیانی باید دم از ملیت بزنند که در اوج جنگ تحمیلی ذره‌ای از خاک را به دشمن ندانند، امروز فاصله زیادی با جنگ هشت ساله نداریم و هنوز جانبازان زیادی که در این جنگ مجروح شدند در بین ما هستند.

شریف با تأکید بر اینکه تربیت‌یافتگان مکتب امام(ره) و انقلاب چهره برجسته‌ای را به دنیا عرضه کردند، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرزهای امنیتی کشور را جابجا کرد و در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب به این عظمت رسید و امروز همگان پذیرفته‌اند که تدبیر نظام و رهبری مقام معظم رهبری راه حقیقت و درست بود. کسانی که در اثر جهالت، لجاجت یا مخالفت با اصل انقلاب عملکرد نظام را زیر سؤال می‌برند، ظلم می‌کنند زیرا انقلاب به برکت آرمان‌ها، خون شهدا و ملت خودش به پیش خواهد رفت و این موانع کوچک از سر راه برداشته خواهد شد.

وی بیا ن کرد: افق آینده انقلاب اسلامی همچون آفتاب درخشان است و نسل جدید ما بداند، گام دوم انقلاب اسلامی گام پیشرفت قابل مشاهده در تمام مشکلات است که امروز بعضاً مواجهیم؛ ما موانع بزرگی را از سر راه برداشته‌ایم و قدرت جمهوری اسلامی امروز به حدی است که پیشرفته‌ترین تجهیزات و پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهیم و ساقط می‌کنیم و رسماً نیز اعلام می‌شود. 

شریف در پایان با اشاره به اینکه امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد مانند ستارگانی هستند که ما را هدایت می‌کنند، گفت: امروز انقلاب اسلامی به اوج بالندگی رسیده و دشمن از اینهمه شکست و خفت سرگیجه گرفته و سر در گم است، اینها برای نابودی اقتصاد و پیشرفت ما طراحی عظیمی کرده‌اند اما ملت ما با استقامت این موانع را برداشته و از این به بعد نیز شاهد شکوفایی عظیم در گام دوم انقلاب خواهیم بود؛ تا زمانی که برای تحقق آرمان‌های اسلامی تلاش می‌کنیم، پیروز میدان خواهیم بود و این وعده الهی در قرآن است.