به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، دو طرف در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین آنچه مقابله با رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران عنوان شده است، رایزنی و تبادل نظر کردند.

ملاقات بلینکن و هرتزوگ پس از انجام دیدار میان رئیس رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید انجام شد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضوع برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه از محورهای دیدار رییس جمهور آمریکا و رییس رژیم صهیونیستی بوده است.

در این بیانیه آمده است که بایدن و هرتزوگ درباره مسائل مهمی در حیطه نگرانی‌های دوجانبه، ازجمله «همکاری بیشتر برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و همکاری‌های رو به گسترش تهران و مسکو گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، اشاره به وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران که در دیدار بایدن و هرتزوگ مطرح شده، ادعایی است که بارها از سوی دولت‌های آمریکا و مقامات صهیونیستی تکرار شده است اما جمهوری اسلامی ایران قویاً آن را رد می‌کند.

مقامات ایران تاکید دارند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی کشور ندارد و ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است.

گفت‌وگوی جو بایدن و هرتزوگ در این باره در حالی انجام شده است که دولت آمریکا همواره در برابر رژیم صهیونیستی، به‌عنوان تنها دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، سکوت کرده است.