به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا ، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در سخنانی در این مراسم  اعلام کرد: قرآن کریم همواره در حال دعوت به تفکر و تعقل است، مخالفت با قرآن، مخالفت با عقلانیت است. قرآن مکررا ناباوران را به تحدی دعوت کرده است و می‌گوید « اگر باور ندارید که این قرآن سخن خدا باشد و گمان می‌برید ساخته و پرداخته دست بشر است، هر آینه آزمایش آن آسان است ،سخن‌دانان و سخن‌وران خود را وادارید تا در این راستا نـیـروی خـود را به کار گیرند و سخنی هم چون قرآن، زیبا و شیوا، محکم و استوار، و حکمت‌وار، بـسـازنـد و ارائه دهـنـد، اگر می‌توانید یک سوره همچون قرآن بیاورید، اگر نمی‌توانید یک آیه همانند آیات قرآن بیاورید. ولـی هـرگز چنین اقدامی نتوانید کرد، زیرا به خوبی می‌دانید که قرآن همانند سخن بشر نیست.»

و البته کشورهای غربی بدانند که نمیتوانند با این دست از اقدامات ما را وادار به واکنش های غیرعقلانی کنند.

وی در ادامه افزود: ما درک می‌کنیم آنها قصد دارند با این اقدامات خبیثانه ما را وارد توطئه دیگری کنند که به خوبی از آن آگاهیم. اما رهبری خردمند ما در ایران اسلامی و علمای دین مبین اسلام در کشورهای اسلامی کاملا با چشمانی ناظر و دانا شرایط را رصد و هوشمندانه نسبت به اینگونه اعمال و رفتار تصمیم می‌گیرند.

 جلالی تصریح کرد: پلیس سوئد ادعا می‌کند متقاضیان زیادی در این کشور برای آتش زدن قرآن وجود دارد، اگر صادقانه ادعا می‌کنند که البته ما در صداقت آنها شک داریم، خب چرا جامعه را به این سمت و سو هدایت می‌کنید که تقاضا برای اهانت به کتب مقدس وجود دارد. اگر استدلال و یا منطقی دارید، اعلام کنید. مشخص شد تمام شعارهایی که آنها در موضوع تفکر و عقلانیت و آزادی مطرح می‌کنند تهی است و هیچ محتوایی پشتوانه آنها نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه تاکید کرد: ما در شب شام غریبان امام حسین علیه السلام با قرآن کریم بیعت می‌کنیم، ما همواره لبیک یا حسین و لبیک یا قرآن را بر قلب و زبان داریم و تا زمانی که این معرفت، عقلانیت و خردمندی در جوامع اسلامی ما حاکم باشد، این دست از اقدامات راه به جایی نخواهد برد.

در پایان  این مراسم عزاداران و نمازگزاران حسینی شعارهای لبیک یا حسین و لبیک یا قرآن سر دادند.