به گزارش اکونا پرس،

به نقل از هاآرتص، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم درخصوص تبعات تصویب قانون اصلاحات قضایی هشدار داد.

در گزارش اطلاعات ارتش رژیم صهیونسیتی آمده است: دشمن تابستان ۲۰۲۳ را نقطه ضعفی تاریخی برای اسرائیل قلمداد می‌کند.

در ادامه این گزارش اشاره شده است: پیش‌تر صحبت‌ها بر روی «ضربه‌های فنی» برای بازدارندگی تمرکز داشت اما جامعه اطلاعاتی درحال حاضر نگران آن است که توانایی‌های کلی رژیم برای بازدارندگی به دلیل بحران کنونی آسیب‌پذیر شده باشد.

در این گزارش آمده که از دید ایران و حزب‌الله بحران کنونی این رژیم با دولت بایدن در طولانی‌مدت «بسیار جدی و تاثیرگذار» خواهد بود.

این هشدار درحالی منتشر شده است که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دوشنبه قانون اصلاحات قضایی را با ۶۴ رأی مثبت تصویب کرد. این قانون شامل لغو «بند معقولیت» است. قانون «بند معقولیت» به دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی اجازه نظارت بر تصمیمات دولتی و بازنگری در آن و لغو آن را در صورت مغایرت داشتن با منافع عمومی می‌دهد.

این مساله شامل انتصاب افراد در وزارتخانه‌ها یا تصمیمات دیگری است که با منافع عمومی مغایرت داشته باشد. لغو این قانون به معنای پایان دادن به نقش دادگاه عالی در تصمیمات دولتی به ویژه تعیین وزرا و معاونان آنها است. این قانون موجب اعتراضات گسترده در سرتاسر اراضی اشغالی شد.