به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسناامیر سلیمان طاهری، امروز (۱۷ مرداد) در نشست خبری، با تشریح وضعیت امنیتی غرب کشور، اظهار کرد: در سایه انسجام و وحدت بین نیروهای مسلح، از نظر امنیتی در اوج اقتدار و بازدارندگی هستیم و هیچ تهدیدی در مرزهای غربی کشور نداریم.

وی تاکید کرد: تمامی سلاح‌ها، تجهیزات و امکانات ارتش در غرب کشور پای کار بوده و آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع تهدیدی در هر نقطه‌ای از مرزها را داریم.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور به آمادگی برای تامین امنیت زوار هم اشاره کرد و گفت: اطمینان می‌دهیم زوار اربعین هیچ مشکلی در تردد نخواهند داشت.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های کرمانشاه و ایلام با اشاره به تشکیل یک قرارگاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار اربعین در قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور، گفت: ارتش در دو مرز رسمی غرب کشور شامل مرزهای خسروی و مهران ۱۴ موکب شامل هشت موکب در مرز خسروی و شش موکب در مرز مهران در نظر گرفته است.

 طاهری با اشاره به پیش‌بینی یک پارکینگ با ظرفیت شش هزار خودرو در مرز خسروی برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار اربعین، اظهار کرد: یک بیمارستان صحرایی با بخش‌های مختلف هم در نظر گرفته شده است.

طاهری در ادامه با تبریک روز خبرنگار به تمامی فعالان عرصه رسانه، با اشاره به نقش خطیر خبرنگاران در امر اطلاع‌رسانی، افزود: خبرنگاران دیده‌بانان امین جامعه بوده که در عرصه‌های مختلف حضور داشته و می‌کوشند با مطالبه‌گری، مسئولین را به پاسخگویی در موضوعات مختلف وادار کنند.

 طاهری ادامه داد: امروز که دشمنان باورها و اعتقادات ما را نشانه گرفته‌اند و می‌کوشند با عملیات روانی ارزش‌های دین اسلام را وارونه جلوه داده و این ارزش‌ها را از ما بگیرند تا از این طریق به اهداف خود برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب دست پیدا کنند، رسانه‌ها باید به دور از تعصبات و سلایق شخصی واقعیت‌ها را به مردم بگویند و با جهاد تبیین مانع از رسیدن دشمنان به اهدافشان شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اضافه کرد: اگر رسانه‌ها "جهاد تبیین" که رهبری روی آن تاکید ویژه دارند را نادیده گرفته و در موضوعات مختلف در جامعه روشنگری نکنند، دشمنان واقعیت‌ها را جور دیگری به مردم نشان خواهند داد.

وی یادآور شد: گاهی با روشنگری در جامعه در مورد یک موضوع خاص می‌توان جلوی یک بحران بزرگ را گرفت.