به گزارش اکونا پرس،

به نقل از الفرات نیوز، وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته عالی امنیتی زیارت اربعین به اقدامات خود در تمامی مناطقی که زائران حضور دارند ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که طرف‌های ذیربط اقدامات خود برای تسهیل روند تردد زائران از تمام گذرگاه‌های مرزی یعنی المنذریه، زرباطیه، الشیب، شلمچه، سفوان، مندلی، کرکوک، القائم و فرودگاه‌های بغداد، نجف و بصره را آغاز کرده است.

وزارت کشور عراق همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز مراسم اربعین تا به امروز یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۶۰۹ نفر وارد خاک عراق شدند.

عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق نیز روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور(واع) اعلام کرد که روز گذشته از گذرگاه المنذریه بازدید کردیم تا از روند تردد زائران و اجرای برنامه زیارت اربعین که با نظارت مستقیم محمد شیاع السودانی، نخسست وزیر و عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق تهیه شده است، مطلع شویم.

وی با اشاره به همکاری وزارت دفاع، کشور، دستگاه‌های امنیتی و الحشدالشعبی تاکید کرد که این روند به‌خوبی درحال انجام است.

الوائلی با تاکید بر همکاری بالا میان ایران و عراق درخصوص تردد زائران اعلام کرد که آغاز زیارت اربعین یعنی از ابتدای ماه صفر تا به امروز بیش از یک میلیون زائر از مرزهای زمینی و هوایی وارد عراق شدند.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق همچنین گفت که تعداد زائرانی که از مرز المنذریه(خسروی) وارد عراق شدند از ۱۰۰ هزار نفر گذشت.

وی گفت که زائران خارجی به جز ایرانی ها از طریق گذرگاه مرزی الشیب(چذابه) وارد عراق می‌شوند.

الوائلی همچنین تاکید کرد که انتظار می‌رود امسال زائران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در راهپیمایی اربعین حسینی مشارکت داشته باشند.