به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از کانال اطلاع‌رسانی پلیس، سردار"احمدرضا رادان" در مرز مهران اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرزها خارج شده اند که بیش از یک میلیون نفر از این تعداد مربوط به مرز مهران است و میزان ایستایی در مرزهای به کمترین زمان ممکن خود رسیده که از زائران عزیز تقاضا داریم سفر خود  به عتبات عالیات را مدیریت کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت همه مرزهای کشور برای اربعین استفاده شود، تصریح کرد: امسال رسانه ها نقش مهمی در توزیع سفر زائران حسینی ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه برابر ثبت نام های صورت گرفته زائران در سامانه سماح ،پیش بینی می شود طی فردا و پس فردا حجم بالایی از زائران عازم سفر زیارتی اربعین شوند، گفت: از همه زائران به خصوص کسانی که دارای خودروی شخصی هستند،تقاضا داریم در حین عزیمت و خصوصا در برگشت حتما چند ساعت استراحت کنند سپس به سوی مقصد حرکت کنند.

 رادان با بیان اینکه همه کارکنان پلیس به خادم بودن خود افتخار می کنند،گفت: پلیس با بکارگیری تمام توان آماده ارائه خدمات به زائران در مرزهای ۶ گانه ماموریتی است.

فرمانده کل انتظامی کشور  همچنین در جلسه قرارگاه اربعین در مرز مهران با اشاره به اینکه دولت زیرساخت های لازم را برای تردد زوار فراهم کرده است، اظهار کرد: تمامی ظرفیت های انتظامی برای تسهیل تردد زائران تا پایان ماموریت اربعین به کارگرفته می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون تردد زائران در گیت ها در کمترین زمان ممکن انجام می شود و طرف عراقی نیز نهایت همکاری را با کشورمان در این زمینه انجام می دهد.

سردار رادان با بیان اینکه پیش بینی می شود طی سه روز آینده شاهد حجم زیادی از زائران در مرزهای کشور به خصوص در مرز مهران باشیم، تصریح کرد: نیروهای انتظامی در رده های مختلف برای این روزهای شلوغ در آمادگی کامل به سر می برند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه همه رده های انتظامی و مرزبانی آماده ارائه خدمات به زائران می باشند، اظهار کرد: گشت های پلیس به طور مستمر در سطح شهر مهران به خصوص پارکینگ ها برای برقراری امنیت فعال هستند و هیچ گونه جای نگرانی برای زائران وجود ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال کشور عراق نهایت همکاری را با ما در بحث تردد داشته است،اظهار کرد: امسال همه ارگان ها و دولت محترم از لحاظ آماده سازی زیر ساخت پای کار بودند و خوشبختانه اقدامات انتظامی هم در مرز های کشور مثبت و مناسب بوده است.