به گزارش اکونا پرس،

حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تردد زائران حسینی از مرزهای کشور، بیان کرد: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها چندین جلسه نظارتی قبل از فرارسیدن ایام اربعین با وزیر کشور و ستاد اربعین برگزار کرد که گزارشی از تمهیدات اندیشیده شده به کمیسیون ارائه شد. مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشت مورد بحث قرار گرفت و برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا این مشکلات در ایام اربعین امسال به حداقل کاهش یافته و رفاه  زائران تامین گردد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون امور داخلی بر روند تردد زائران از مرزهای کشور به صورت روزانه بر اساس گزارش های واصله نظارت دارد، این نظارت به صورت مستمر ادامه دارد تا اگر مانع یا مشکلی ایجاد شد با همکاری دولت و ستاد اربعین در کوتاه ترین زمان حل شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون تردد از مرزهای کشور روان است، مرز مهران به جهت ازدحام و کثرت جمعیت که وجود دارد، شلوغ است اما آنچه که در توان ستاد اربعین و دولت وجود دارد، به کار گرفته شده است تا تردد زائران از مرز مهران نیز روان باشد.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به محدودیت هایی که در عراق از نظر زیرساختی وجود دارد، از زائران حسینی تقاضا داریم که همکاری لازم را با متولیان امر داشته باشند و تقاضا داریم توقف خود را در خاک عراق کوتاه تر کنند چراکه موج جمعیت از ایران به سمت کربلا در حال حرکت است. هرچقدر توقف زائران در خاک عراق کمتر باشد، فضا برای زائران جدید مهیاتر خواهد بود.