به گزارش اکونا پرس،

محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور در جریان سفر به استان قزوین، در دیدار با امام جمعه این استان، با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت، تصریح کرد: آینده جبهه مقاومت روشن است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد پیروزی نهایی جبهه مقاومت و جشن نابودی رژیم موقت صهیونیستی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط فعلی کشور، با بیان اینکه مطابق گزارش‌های رسمی ۵۰ شاخص اقتصادی کشور نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است،  اظهار کرد: دولت در همه سطوح به صورت جهادی و شبانه‌روزی در جهت حل مسائل کشور قدم برمی دارد.

منصوری با اشاره به روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی اتفاقات خوبی افتاده و ارتباطات خوبی با کشورهای منطقه و کشورهای همجوار شکل گرفته است. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک دکترین متوازن با سه رهیافت «عزت»، «مصلحت» و «حکمت» استوار است. طی دهه نود، با افراط در اعتماد به غرب و تفریط در نگاه به شرق، خسارت بزرگی به منافع ملی تحمیل شد و از این رهگذر، سه رهیافت یاد شده به خوبی محقق نشد چراکه اینها بخشی از مظاهر عزّت جمهوری اسلامی است که جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آمد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت در بخش‌های عمرانی، بیان کرد: در حوزه عمرانی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، اما توانستیم اقدامات خوب و موثری را انجام دهیم. پروژه های نیمه تمامی که طی چند دهه بلاتکلیف باقی مانده بود در این دولت به بهره‌برداری رسید.

منصوری تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها در دولت گذشته با نگاه سیاسی تعریف و کلنگ‌زنی شده است که حتی کسی به فکر تمام کردن آنها نبود اما دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده و هر هفته شاهد افتتاح پروژه هایی هستیم که بعضا میگفتند اتمام آنها نیازمند 30 سال زمان است.  

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آبرسانی، خاطرنشان کرد: انتقال آب به فلات مرکزی کشور از پنج نقطه در دستور کار دولت است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور یادآور شد: در حوزه مسکن یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا داریم که در فازهای مختلف از ۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته اند و بسیاری از خانه ها یا تکمیل شده یا در ماه های آتی تکمیل خواهند شد.

منصوری افزود: برای واگذاری زمین در استان‌های پهناور مشکلی نداریم، واگذاری زمین به مردم یکی از اقدامات خوب صورت گرفته است، همراه واگذاری زمین، تسهیلات نیز ارائه می‌شود .

منصوری یادآور شد: در حوزه اشتغال نیز تعهد دولت محقق و یک میلیون شغل ایجاد و عملیاتی شده است؛ هم اکنون میزان بیکاری به زیر ۹ درصد رسیده است؛ در بعضی استان‌ها مسئله اشتغال و کاریابی حل شده است.

وی با بیان اینکه در تولید گندم به خودکفایی رسیده ایم، اظهار کرد: امسال حدود ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها مانند خودرو توفیقات خوبی داشتیم که کمتر نشان داده شده ، یادآور شد:  افزایش تولید خودرو و کاهش قیمت آن از جمله این توفیقات هستند که ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شاخص رشد اقتصادی کشور، تاکید کرد: در سال‌های اخیر، اقتصاد کشور رشدهای خوبی را تجربه کرده وهم اکنون این میزان به ۲.۶ رسیده است.

منصوری با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان، گفت: در دو سال اخیر بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی را به بهره‌برداری رسانیدم که اقدامی کم‌نظیر است.

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار کرد: کارهای زمین مانده مثل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و رتبه بندی معلمان که بار مالی ایجاد کرده بودند، نیز در این دولت اجرایی شد‌.