به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز در خصوص بحث وحشی گری رژیم منحوس صهیونیستی گفت: با قطعی شدن نشانه های شکست در چهره کریح رژیم جعلی صهیونیستی در دوهفته اخیر میزان درنده خویی و وحشی گری های این مجموعه خون ریز را نشان می دهد که  به اوج رسید و فجایع انسانی زجراوری در قرن ۲۱ رخ داد که نمونه آن حتی در قرون وسطی یافت نمی شود. این گردابی که خود صهیونیست برای خود ساخته این رژیم را به زودی زود در خود فرو خواهد برد، زیرا همینک صدای خرد شدن استخوان های آن در این طوفان قابلیت شنیدن دارد.

وی افزود: در دنیای بدون صهیونیسم همراهان فعلی صهیونیست‌ها که با سکوت مرگبارشان زمینه جنایت بیشتر علیه ملت مظلوم را فراهم می‌کنند دیگر جایگاهی ندارند. فجایع صهیونیست پس از عملیات طوفان الاقصی چهره حقوق بشری غربی را بار دیگر عیان کرد. امروز  مطالبه همه ملت ها محاکمه جنایتکاران جنگی و صهیونیست  است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره اقداماتی که «شایعه سازان در جامعه انجام می دهند، خصوصا رسانه‌های شایعه سازی که مبادرت به ابراز مطالب کذب می کنند» گفت: در هفته‌های اخیر و با روی دادن برخی اتفاقات البته تلخ و ناپسند همچون قتل یکی از معروف ترین شخصیت های سینمایی کشور عده‌ای از افراد و جریانات خاص سیاسی بدون اینکه سند و مدرک از حادثه داشته باشند در اقدامی هماهنگ و همسو با جریانات ضدمردمی تلاش کردند تا با سرعت ازخون به ناحق ریخته شده فردی که مشهور است، اهداف سیاسی ناپسندی برداشت کنند و نوک قتل را قبل از پیدا شدن سرنخ‌ها را به سمت نظام اسلامی ببرند. در صورتی که از همان ابتدای حادثه تمام عوامل قضایی و انتظامی در پی دستور قاطع رییس قوه قضاییه به صورت شبانه روزی اهتمام کردند تا ابعاد و زوایای حادثه بسرعت و دقت موشکافی کنند.   نهایتا پس از ۷۲ ساعت از وقوع حادثه، عوامل اصلی شناسایی و بازداشت شدند.  

وی افزود: قوه قضاییه نسبت به افراد و برخی رسانه‌های شایعه ساز وارد شده است و ضمن ارائه هشدارهای لازم برای تشکیل پرونده برای برخی از آنها اقدام کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های کثیرالشاکی از جمله تعاونی کارکنان دادگستری در شهریار و  سدید، گفت: در ارتباط با  شرکت سدید در جلسه ماقبل دوستان پرسیدند چرا حکم پرونده قطعیت  یافته ولی دوباره باید بررسی شود. ما گفتیم که اختیار آن را قانونگذار به رییس قوه قضاییه داده که پرونده های خلاف شرع را به صورت فوق العاده  رسیدگی کند. پرونده سدید با حکم شعبه اول دیوان عالی تعیین تکلیف شد و حکم را به نفع مردم و سهامداران صادر کرد. به طرفیت شرکت سدید اعمال اعتراض شد و درخواست ماده ۴۷۷ کردند.  این پرونده با ارجاع ریاست قوه قضاییه به معاونت قضایی ارجاع  شد و اعتراض معترض به حکم معاونت قضایی وارد دانسته نشد و الان پرونده در مرحله اقدامات بعدی است.

وی ادامه داد: پرونده کینگ مانی نیز ۴۲۰۰ شاکی  و ۸ متهم دارد و ۴ جلسه رسیدگی به این پرونده  در شعبه دوم دادگاه اقتصادی تشکیل شده است و در مرحله کارشناسی است.  پس ازتکمیل نظریه کارشناسی موید اتخاذ تصمیم یا صدور رای خواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: تا آنجا که می دانم  پرونده‌ای در تعاونی شهریار مفتوح نشده است.

وی درباره جنایات صهیونیست که در غزه و کرانه باختری می شود، گفت: این جنایات بر طبق نصوص متعدد قواعد بین المللی به عنوان جنایات جنگی و ضد حقوق بشری معرفی شده است. در این اساسنامه ۴ نوع جنایت بین المللی در صلاحیت دیوان قرار میگیرد و برای هر جنایت دهها مصداق احصا شده است. تمام اقدامی که رژیم کودک کش انجام میدهد از جمله اینکه یکی از مسوولان این رژیم منحوس گفته که در حال اجرایی کردن این است که هیچ کس در غزه در امان نماند،  در دیوان کیفری بین المللی بعنوان نسل کشی تلقی شده است.