به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم ۱۳ آبان ۱۴۰۲ لانه جاسوسی که از ساعت ۹ صبح امروز؛ شنبه در تهران همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها همواره در طول تاریخ در همه شرایط در مقابل امنیت ملی و منافع ملی و پیشرفت کشور ما ایستاده و دست به توطئه، جنگ و کودتا زدند. تاریخ به این موضوع شهادت می‌دهد. اما ما بر اساس باورها و سنت های الهی در برار آنان مقاومت کردیم. آن‌ها به دنبال این هستند تا قدرت بازدارنده ما و پیشرفت کشور در حوزه های مختلف را بازدارند.

وی تصریح کرد: بدون شک تاریخ همه کشورها، ملت‌ها و اقوام پر از نقاط فراز و نشیب می‌باشند. ما هم در ایران اسلامی و در نهضت اسلامی خود به رهبری حضرت امام (ره) دارای این روزها هستیم، روزها و زمان‌های خاصی در طول این نهضت اسلامی که مایه حیات مجدد اسلام شد داریم من‌الجمله یوم الله سیزده آبان. بعد از ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ و بعد از آن ماه محرم که در اصل آغاز نهضت بود و سپس در سال ۱۳۴۳ که حضرت امام (ره) در چهارم آبان‌ماه که بحث کاپیتولاسیون مطرح شده بود و آمریکایی‌ها حقوق ویژه‌ای را گرفته بودند یک سخنرانی تاریخی رقم زد و وقتی از اینجا به آن سخنرانی نگاه می‌کنیم به عظمت امام، نگاه امام و تشخیص امام پی می‌بریم.

رئیس جمهور آمریکا منفورترین افراد دنیا پیش ملت ایران است

وی اظهار کرد: امام در آن روز فرمودند رئیس جمهور آمریکا بداند که منفورترین افراد دنیا پیش ملت ایران است و تمام گرفتاری‌های ما به آمریکا باز می‌گردد. اسرائیل نیز موجود آمریکا است. این حرف برای ۶۵ سال قبل است که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند. سپس در سیزده آبان‌ امام تبعید شد. این نگاه امام حاکی از شناخت دقیق آمریکا است. زمانی که به سال‌های قبل نگاه می‌کنیم متوجه این موضوع می‌شویم. به هرحال سیزده آبان ادامه پیدا کرد و در سال ۵۷ بسیاری از دانش آموزان در دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند بعد از پیروزی انقلاب نیز در سیزده سال ۵۸ شاهد تصویر لانه جاسوسی بودیم که امام فرمودند مهم‌تر از انقلاب اول بود چرا که اسناد و مدارک نشان می‌داد اینها به دنبال این بودند تا مجدد همانند ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که باعث شدند دولت ملی شکست بخورد و کودتا به پا کرده است این موضوع را رقم بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنگ، تجزیه‌طلبی و حمله به طبس از دیگر جنایات این رژیم است و همه نشان‌دهنده کوی استکباری و ظلم آمریکا است. حضرت امام خمینی (ره) به درستی فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و هر بدبختی که امروز در دنیا وجود دارد ریشه در خوی حیوان‌صفتی دولتمردان آمریکا دارد و تاریخ گواهی می‌دهد و تا به امروز نیز آن را ثابت کرده است. از همان ابتدا روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بود. مقاومت از ابتدای نهضت مبتنی بر سنت‌های الهی و مبتنی بر قرآن کریم و مبتنی بر منطق و باورها چارچوب حرکت ملت ایران و امت اسلامی بود.

وی افزود: آمریکا و ازناب آن از جمله رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال ظلم و جنایت علیه این کشور بودند هم در قبل از انقلاب و هم در بعد از انقلاب اما روحیه مبارزه با این جنایات آن طور که باید در قبل از انقلاب وجود نداشت ما در انقلاب اسلامی مبانی مبارزه را مبتنی بر سنت‌های الهی پیش بردیم. همیشه در تاریخ آمریکایی‌ها در هر شرایطی مقابل امنیت ملی، منافع ملی و پیشرفت این کشور در همه حوزه‌ها ایستادند. کودتا کردند و جنگ و جنایت به راه انداختند تاریخ در این زمینه شهادت می‌دهد.

وی ادامه داد: براساس این باورها ما مقابل آن‌ها ایستادیم. آن‌ها بدنبال این بوده و هستند که قدرت بازدارندگی و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف را سلب کنند. اما واقعیت این است که بین مقاومت و منافع ملی تعارضی وجود ندارد. مقاومت اهل هوشمندی، اهل تدبیر، اهل شجاعت، اهل حساب و کتاب است.  البته که ما در کنار این موضوع امید به خدایی داریم که از جایی به ما کمک می‌کند که نه در محاسبات ما می‌گنجد و نه در محاسبات دشمن.

قالیباف اظهار کرد: شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد اما بدانیم که تسلیم شدن و کورنش کردن هم دارای هزینه است منتهی هزینه مقاومت هم چون سرمایه‌ گذاری است اما هزینه تسلیم به معنای باج دادن، ربا گرفتن و ربا دادن بوده و همه چیز حتی شرافت، انسانیت، استقلال و آزادی را از دست می‌دهد.

انتهای مسیر مقاومت، پیروزی و سربلندی است

وی با تاکید بر این‌که انتهای مسیر سازش، ورشکستگی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت پیروزی و سربلندی و عزت است، تصریح کرد: امروز نمونه مشخص و روشن مقاومت را به عینه می‌بینید لازم نیست به دهها سال قبل بازگردیم بلکه نمونه عملی مقاومت طوفان‌الاقصی است که به یک نمونه نظری هم تبدیل خواهد شد که بعدها درباره آن قلم خواهند زد.

وی عملیات طوفان‌الاقصی را نقطه عطفی خواند که تاریخ را جابه‌جا کرده است و گفت: کسانی که مسائل راهبردی، استراتژیک و ژئوپلتیک را دنبال می‌کنند همه حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند؛ حرکت طوفان‌الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی و منطقه‌ای جابه‌جا کرد به طوری که رژیم صهیونیستی و آمریکا هر اقدامی هم انجام دهند نمی‌توانند شرایط را به قبل برگردانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیدایش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بعد از آغاز جنگ جهانی اول انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند که این جورسومه فساد و ناامنی را در منطقه فلسطین پایه‌گذاری کنند. از سال ۱۹۱۴ میلادی این مسیر طی شد تا این‌که انگلیسی‌ها در سال ۱۹۴۸ در شورای امنیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند. این شیطنت‌ها تا امروز یعنی بعد از گذشت ۷۵ سال ادامه دارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در ظاهر می‌خواست نشان دهد که ارتش مقتدر و کامل است و آنچنان سوار بر اطلاعات بوده که همه چیز را در منطقه کنترل می‌کند در نهایت ارتشی شکست ناپذیر بوده و به همین دلیل جنگ‌های پیش دستانه و نبردها را به خارج از سرزمین اشغالی می‌برد همه حرف‌اش برقراری امنیت داخلی بود و همه را به آنجا دعوت می‌کرد به قدرت بازدارندگی‌اش افتخار کرده و به گنبد آهنین‌اش می‌نازید. این تصویری بود که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال برای خودش ترسیم کرد اما همه قدرت پوشالی‌اش را دنیا دیدند به طوری که شب گذشته هم سید نصرالله بیان کرد ما فقط نمی‌گوییم که اینها خانه عنکبوتی هستند بلکه همه دنیا چنین چیزی را فهمید.

به شهادت رساندن زنان و کودکان اوج حیوان‌صفتی رژیم صهیونیستی است

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با بمب کودکان و زن و بچه‌ها را به شهادت رسانده و خانه‌ها را تخریب می‌کند؛ این قدرت نیست بلکه اوج پستی، حیوان‌صفتی و رذالت و درماندگی است؛ رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بداند هر کاری در غزه انجام دهد و هر اتفاقی که بیفتد هرگز این نقطه عطف در معادلات تغییر نمی‌کند. این همان جمله کلیدی، حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است که فرمودند هرگز این شکست ترمیم‌پذیر نیست.

نتانیاهو بداند اولین قربانی حادثه خواهد بود

قالیباف با پیش‌بینی از آینده نتانیاهو اظهار کرد: نتانیاهو این مرد پلید و خبیث بداند اولین قربانی حادثه خواهد بود و در آینده نزدیک خواهیم دید چه‌طور به بدبختی و ذلت می‌افتد؛ البته ما مقصر اصلی همه این جنایات را به طور روشن و مشخص آمریکای جنایتکار می‌دانیم که این جنایات به دستور و حمایت و پشتیبانی آمریکا انجام می‌شود. ما هرگز این حرف خبیثانه رئیس جمهور آمریکا در سفر اول‌اش بعد از عملیات به تلاویو فراموش نمی‌کنیم که وقتی دو شیطان یکدیگر را بغل کردند، گفت که اگر تا امروز اسرائیل هم وجود نداشت لازم بود که یک کشور اسرائیل را اینجا ایجاد کنیم که این اوج پلیدی آمریکا است.

وی با اشاره به فرمایشات امام(ره) تصریح کرد: امام بیش از ۶۰ سال قبل در چنین روزی این حرف را برای آمریکا و اسرائیل زد؛ امروز به آمریکای شیطان و شیطان‌پرست و شیطنت‌کن می‌گویم شیطنت نکن و دوباره محاسبه غلط در دستگاه محاسباتی خود نداشته باش.

وی تاکید کرد: مقاومت و گروه‌های مقاومت موضوعی دولتی و دولت‌محور نیستند بلکه امری برآمده از امت اسلامی مبتنی بر ایمان و اراده مبارزه با ظلم و ستم و جنایت هستند پس مطمئن باشید این گروه‌ها طعم تلخ شکست و انتقام را به جنایتکاران صهیونیست نشان خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در سفر تبلیغاتی‌اش به کالیفرنیا در ۱۳ آبان‌ سال گذشته اظهار کرد: آن زمان رئیس جمهور آمریکا در یک میتینگ سیاسی گفت که دنبال این هستیم که ایران را آزاد کنیم و تا چند هفته دیگر ایران آزاد می‌شود. آنها آنچنان دچار محاسبات غلط شده‌اند که سرمست قدرت بودند که چنین حرف‌هایی را مطرح کردند؛ امروز ۱۳ آبان است و ما در خیابان‌های تهران و ایران اسلامی هستیم و همه آنها تا خرخره گرفتار بزرگترین مسائل امنیت داخلی و خارجی در فلسطین اشغالی و سطح بین‌المللی و منطقه‌ای قرار دارند این عظمت انقلاب اسلامی و امت اسلامی و وعده الهی است بیچاره آن کشورهایی که روی حمایت این رژیم پلید و رفتنی حساب باز کرده بودم که تشت رسوایی آنها از بام افتاد و همه چیز را روشن کرد به خصوص آن زمانی که عکس یادگاری گرفته و روی اسب بازنده شرط‌بندی کردند اما آیا ترمیم‌پذیر است؟ هرگز.

وی تاکید کرد: مردم عزیز و متدین، انقلابی و جوانان ایران و ملت آزادیخواه و بزرگ ما دلداده انقلاب و اسلام و اهل بیت (ع) و مکتب قرآنی هستند و امروز با تحریم اقتصادی و جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و فشار به ملت‌ها مواجهیم.

هسته‌ای بهانه است، آنها از استقلال ما می‌ترسند

وی تاکید کرد: هسته‌ای بهانه است آنها از قدرت و استقلال ما می‌ترسند چرا که رژیم صهیونیستی جنایتکار بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و برخی از کشورهای دیگر در منطقه هم چنین کلاهک هسته‌ای دارند اما با آنها رفتار مسالمت‌آمیز می‌شود؛ ما بارها گفته‌ایم که دنبال چنین چیزی نیستیم، نداریم و به دنبال‌اش هم نمی‌رویم اما آنها این موضوع را بهانه کرده‌اند برای این‌که اجازه پیشرفت و استقلال را به ملت بزرگ ایران ندهند.

قالیباف مهم‌ترین مبارزه را در مسائل داخلی مربوط به حل مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: باید تمامی تلاش‌مان در راستای گره‌گشایی در مسائل اقتصادی کشور باشد به طوری که حل مشکلات اقتصادی همچون مبارزه با آمریکا است. این موضوع با اولویت‌ در دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و باید اولویت همه حتی اندیشمندان و هم بخش خصوصی باشد و همه با نگاه مجاهدانه و مقدس به آن بنگرند، چرا که خداوند وعده داده اگر در مسیر او گام برداریم و خالصانه پیش برویم بدون شک موفقیت و عزت حاصل می‌شود اجر اخروی با کسانی است که مجاهدان فی‌سبیل الله باشند و در مسیر خدا، امام و شهدا و خدمت به مردم و تحقق فرامین رهبری و گره‌گشایی از مردم حرکت کنند که ان‌شاالله در این مسیر گام برمیداریم.