به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا،سردار یدالله جوانی دوشنبه شب، ۱۵ آبان ماه در نشست تبیینی «جهان بعد از نابودی اسرائیل و فروپاشی هژمونی آمریکا» که در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در مسیری که امام(ره) هدف گذاری کرده است، حرکت می‌کند و در این مسیر نیز ایشان فرموده‌اند که قرن آینده، قرن اسلام است و اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. این مسیر نشان می‌دهد که آنچه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای آینده ترسیم کرده‌ و بیان کرده‌اند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، دست یافتنی است.

 وی با اشاره به تحولات اخیر غزه و حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین، افزود: وقتی ملتی به پاخاسته و نظامی برابر آن قدعلم می‌کند، قطعا درگیری و مبارزه‌هایی رخ می‌دهد که هزینه‌هایی دارد و باید پرداخته شود و البته بیشترین این هزینه‌ها را ملت ما در طول ۴۵ سال گذشته برای رساندن امت اسلام به قله‌های افتخار پرداخته‌ است.

وی با اشاره به این‌که بیانیه گام دوم مربوط به تمدن سازی و زمینه سازی ظهور است، ادامه داد: وحدت شیعه و سنی زمانی چهره مطلوب خواهد داشت که اسرائیلی درمیان نباشد.

جوانی با اشاره به جریانات سال گذشته کشورمان، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد تا جوانان ما را مایوس و بدبین کند و ما در سال گذشته جنگ ترکیبی و شناختی را پشت سر گذاشتیم. برخی باور نمی‌کردند قدرت‌هایی که مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند، در حال فروریختن هستند اما عملیات بی نظیر و باشکوه طوفان الاقصی، بسیاری را متوجه این معنا کرد که انقلاب اسلامی، ملت ایران، مقاومت و مجموعه‌های همراه را به قله‌های نزدیک کرده است.

وی افزود: اگر تا قبل از این عملیات، کسی تردید داشت که نمی‌توان اسرائیل را نابود کرد، امروز این تردید مرتفع شده و اکنون سراسیمه‌های صهیونیستی، بمباران‌ها و حمایت‌های مستمر و بی وقفه کشورهای اروپایی و آمریکایی از این رژیم تنها یک دلیل دارد و آن این است که صهیونیست‌ها و حامیان آن به شدت نگران موجودیت خود شدند. 

وی گفت: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی، روندهای حوزه‌های مختلف بیشتر به سمت افت قدرت آمریکا و قرارگرفتن آن در تنگناهای بیشتر بود و این عملیات، وضعیت جدید و متفاوتی را ایجاد کرد. شاید ما از دور متوجه نشویم ولی این طوفان، همه موجودیت‌های رژیم صهیونیستی را در حوزه‌های مختلف زیر و رو کرده و آبرو و حیثیت آن را در منطقه و جهان برد و طوفانی بزرگتر در جهان ایجاد کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تاکید کرد: اگر پیش از این می‌خواستیم بگوییم که صهیونیست یک غده سرطانی و ضدبشریت است، افرادی زیادی باور نمی‌کردند اما در تحولات اخیر، صهیونیست‌ها با تصور این‌که می‌توانند با بمباران، شکست‌ها را جبران کنند، شکست‌هایی را رقم زدند که در ظاهر باعث فروریختن غزه و ساختمان‌های آن شده ولی صهیونیست‌ها با دست خودشان گورشان را می‌کَنند و یک تنفر عمومی جهانی علیه آمریکا و صهیونیست‌ها به عنوان عامل اصلی جنایت شکل گرفته است.

وی افزود: اکنون رژیم صهیونیستی در حال تلاش برای جبران این شکست است اما تمام آگاهان و صاحب نظران می‌گویند که اسرائیل به هیچ عنوان قادر به جبران آن نیست. هرچقدر که بر جنایت‌ها، کشتارها و ویرانی‌های این رژیم  افزوده شود، شکست‌های او و تنفر عمومی و عصبانیت ملت‌ها و همگرایی در جهان اسلام بیشتر می‌شود زیرا جهانیان و مسلمانان به باطل بودن این رژیم و حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی با تاکید بر کناررفتن پرده‌ها برای نمایاندن واقعیت از ماهیت‌های ظالم و مظلوم در جریانات غزه، ادامه داد: هژمونی آمریکا به دلایل مختلفی در حال از بین رفتن است و در پروژه‌های اخیر خود با میلیاردها دلار هزینه با شکست مواجه شده‌ است که عامل این شکست‌ها نیز جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که ملت و جوانانی داریم که با تبعیت از ولی فقیه زمان، یک یاغی و یک نظام سلطه گر و گرگ درنده را که در مقابل چشم جهانیان است، در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان شکست داده‌اند. این گرگ درنده، با همین عصبانیت اقدام به شهادت حاج قاسم سلیمانی کرده و تصور کرده است که داستان مقاومت با شهادت حاج قاسم سلیمانی به پایان می‌رسد اما امروز سپاه قدس، دو فرمانده سردار قاآنی و سردار سلیمانی را با یکدیگر دارد.

جوانی تاکید کرد: هژمونی آمریکا روز به روز در حال کمرنگی است و نظام تک بعدی به تاریخ سپرده شده و هندسه جدید قدرت در حال شکل گیری در دنیا است و قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است که در این حالت رژیم صهیونیستی، حامیان اصلی خود را از دست داده و ناتوان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهان بدون اسرائیل، جهانی است که حرکت انقلاب اسلامی شتاب می‌یابد و موانع این مسیر برطرف می‌شود.

وی با اشاره به دلایل تشکیل رژیم اسرائیل در منطقه و دستان باز این رژیم برای جنایت طی ۷۵ سال و سکوت حامیان حقوق بشر در برابر آن، گفت: کسانی که برای مرگ یک دختر خانم دل می‌سوزاندند، حال برای زنان و کودکانی که هر روز در غزه کشته می‌شوند، دل نمی‌سوزانند و حتی یکی از وزرای رژیم صهیونیستی با صراحت می‌گوید که اگر لازم باشد، از انرژی هسته‌ای برای کشتار مردم استفاده می‌کنند. 

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: سلطه بر بشر و نه حقوق بشر برای رژیم صهیونیستی معنا دارد و ایجاد این رژیم در سرزمین مسلمانان نه برای این‌که مردمانی بی سرزمین بودند بلکه اگر به عقب برگردیم می‌بینیم که در خلال جنگ‌های صلیبی، غربی‌ها به این جمع بندی رسیدند تا کاری کنند جهان اسلام قدعلم نکند و از جمله آن نیز ایجاد غده سرطانی در قلب جهان اسلام است.

وی بر لزوم تبیین ابعاد تحولات کنونی غزه و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: این ملت ۷۵ سال در موضع دفاع بود و حتی طوفان الاقصی نیز یک عملیات دفاعی است و اگر انجام نمی‌گرفت، دیر یا زود مردم غزه مورد تهاجم قرار می‌گرفتند. طی دو دهه اخیر، جنگ‌های چند روزه رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌گرفت زیرا می‌گفتند که نباید کسی در میان فلسطینیان اهل مبارزه باشد. 

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها پیام می‌دهند و از جمهوری اسلامی می‌خواهند تا مقاومت را کنترل کند و جنگ در فلسطین فراگیر نشود ولی خودشان به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند. اگر عقلی در میان صهیونیست‌ها و حامیان آن باشد، باید بدانند که دوران ظلم و ستم به پایان رسیده و کشتار بیشتر ناجی آن‌ها نخواهد بود.  

داود اسدیان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی نیز در ادامه اظهار کرد: مردم غزه امروز در شرایط بسیار سختی در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: اگر تمام دنیا را بسیج می‌کردیم تا چهره آمریکا و رژیم صهیونیستی را نشان دهند، نمی‌شد اما مردم غزه با مقاومت و نثار جان خود، این فرصت را ایجاد کرده‌اند. 

وی با بیان این‌که باید از این فرصت برای معرفی چهره خشن و خون ریز اسرائیل استفاده شود، گفت: برای این امر باید همبستگی و اتحاد بین آزادی خواهان دنیا برقرار باشد. در کشورهای مختلف دنیا آزاداندیشانی وجود دارند اما به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و اتصال این حلقه به هم یک ضرورت است.

اسدیان افزود: اگر از این فرصت به وجود آمده طلایی برای رسوایی چهره خشن و ماشین کشتار اسرائیل استفاده نشود، این انرژی به هدر رفته و آرام آرام رو به سستی می‌رود.

گفتنی است، در پایان این جلسه، میزگرد تخصصی با موضوع «نقش استادان دانشگاه در تحقق جهان عاری از اسرائیل» با حضور اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی برگزار شده و قطعنامه اساتید استان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امضا شد.