به گزارش اکونا پرس،

کد خبر: 1402082417596 خبرنگار : 71234

 

 

همایون سامه یح در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در اجلاس ریاض، گفت: تا زمانی که اقدام عملی جدی از طرف کشورهای دنیا به خصوص کشورهای مسلمان برای فشار به رژیم صهیونیستی صورت نگیرد صحبت‌ها به جایی نمی‌رسد. ما در درجه اول به اقدام عملی برای انجام آتش بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه نیاز داریم.

وی افزود: خیلی از کشورها صحبت و اعلام نظر کرده و موضع می‌گیرند اما در عمل کاری صورت نمی‌گیرد. باید صحبت‌ها توام با عمل باشد.

این نماینده مجلس موضع رئیس جمهور در اجلاس ریاض را خیلی خوب توصیف کرد و افزود: باید کشورهای دنیا به خصوص کشورهای مسلمان علیه رژیم صهیونیستی اقدام عملی کنند که شامل اعمال تحریم می‌شود. اینکه شاهدیم تعدادی از کشورهای دنیا سفرای خود را از رژیم صهیونیستی خارج کردند ضربه بزرگی از نظر سیاسی وارد کرده است.

سامه یح عدم ارتباط سیاسی با رژیم صهیونیستی را موثر خواند و گفت: باید اقداماتی همچون اعمال تحریم، حمایت از مقاومت و تجهیز کردن انجام شود. ای کاش تمامی کشورهای اسلامی همه با هم جمع می‌شدند و علیه رژیم صهیونیستی اقدام عملی و نظامی انجام می‌دادند. باید هر انسانی که همنوع خود را دوست دارد به آزادی و حقوق بشر احترام بگذارد. اگر انسان‌ها با هم متحد می‌شدند و هر کدام یک سطل آب برمی‌داشتند و روی رژیم صهیونیستی می‌ریختند این رژیم را آب می‌برد؛ این همان سخن امام (ره) است. متاسفانه حمایت‌های لازم از غزه نمی‌شود و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به طور جدی از غزه حمایت می‌کند.