به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شفق نیوز، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به بغداد سفر کرده است، امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: هدف از این سفر گسترش روابط دوجانبه نظامی با عراق است. در جریان این سفرم به کشور برادر و همسایه عراق که ۲ روزه خواهد بود، با فرماندهان ارتش عراق و تعدادی از مسئولان سیاسی دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد و هدف گسترش روابط نظامی است.

سرلشکر باقری صبح امروز در مقر وزارت دفاع عراق در مراسمی مورد استقبال رسمی «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد ارتش عراق قرار گرفت. رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با «ثابت العباسی» وزیر دفاع عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شب گذشته و در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» اظهار کرد: خداوند روح شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را با شهدای کربلا محشور کند. مشاهده این صحنه جنایت آمریکا فوق العاده احساس خاصی برای من ایجاد می کند و آن احساس، یاد و خاطره همه دوره طولانی با این شهید بزرگوار در دوره دفاع مقدس و پس از آن در همه صحنه‌ها بود. ان‌شاءالله مشمول شفاعت آن عزیز باشیم و بتوانیم راه آن شهید را ادامه دهیم.

سرلشکر باقری در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران افزود: در سطح امنیتی هیچ مشکلی با عراق نداریم و به روند گسترش همکاری نظامی با این کشور که دوست و همسایه ماست، ادامه خواهیم داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان ارتش عراق در دانشگاه‌های نظامی ایران مشغول تحصیل هستند و در مقابل امکان تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های نظامی ایران در کشور عراق وجود دارد.

سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد: ارتباطات عملیاتی و آموزشی مختلفی میان ایران و عراق برقرار خواهد شد و در جریان این سفر با ستادکل نیروهای مسلح عراق و دیگر مسئولان این کشور در خصوص این مسائل تبادل‌نظر خواهیم کرد و به نظر من پایه‌های گسترش این روابط در این سفر وضع خواهد شد.